Najpopularniejsze aplikacje mobilne w Polsce (grudzień 2016 r.)

Najpopularniejsze aplikacje mobilne w Polsce (grudzień 2016 r.)24.01.2017 15:02
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Pierwszy raz w historii polskiego internetu sprawdzono, jakie aplikacje są najpopularniejsze wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Raport przygotował Gemius oraz Polskie Badania Internetu – PBI.

Specjaliści Gemiusa i PBI przygotowali raport, który dotyczył użytkowników zarówno smartfonów tu wstaw treść. Badanie sprawdzało popularność aplikacji w grudniu 2016 r. Ranking powstał na podstawie badania, w wynikach którego pod uwagę brano jedynie aktywnych użytkowników - czyli takich którzy przynajmniej raz w ciągu miesiąca uruchomili jakąś aplikację.

Poniżej znajduje się lista 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce, w grudniu 2016 roku.

20. Google Translator – 4,7 proc.

Aplikacja przygotowana przez Google, która może teoretycznie przetłumaczyć zdania z dowolnego języka na inny język. W praktyce najlepiej radzi sobie z tłuczeniami z języka angielskiego i na angielski. Dzięki dostępowi do aparatu fotograficznego Google Translator potrafi również tłumaczyć napisy z różnego rodzaju tablic i znaków.

19. Snapchat – 5,5 proc.

Jest to komunikator internetowy, który pozwala na wysyłanie zdjęć, bądź krótkich, maksymalnie 10 sekundowych filmów. Zarówno fotografie, jak i klipy można ozdabiać grafikami bądź podpisami. [Snapchat]( od tradycyjnych komunikatorów odróżnia go również fakt, że wysyłane widomości są automatycznie kasowane przez serwis.

18. Google Muzyka – 5,9 proc.

Kolejna w zestawieniu aplikacja przygotowana przez Google. Początkowo aplikacja służyła jedynie do kupowania elektronicznych wersji pojedynczych utworów muzycznych, bądź całych albumów. Obecnie serwis serwuje usługi streamingu muzyki na podstawie miesięcznego abonamentu. Jego największymi konkurentami jest aktualnie Spotify oraz Tidal.

17. Hangouts– 6,2 proc.

Komunikator przygotowany przez Google, który bardzo długo był jedną z aplikacji podstawowych w Androidzie. Jednak od końca tego roku została wymieniona na komunikator Allo. Natomiast sam Hangouts został zmieniony na komunikator przeznaczony dla klientów biznesowych.

16. Skype – 8,3 proc.

Skype, to jeden z pierwszych darmowych komunikatorów internetowych, który najpierw pozwalał na darmowe rozmowy głosowe, a po jakimś czasie wprowadzono jeszcze darmowe rozmowy wideo. Posiadacze konta na Skype mogą również prowadzić płatne rozmowy z posiadaczami telefonów stacjonarnych oraz komórkowych. Dzieje się tak z wykorzystaniem technologii VoIP (Voice over IP).

15. Instagram – 8,4 proc.

Kolejna społeczność, która powstała wokół zdjęć i krótkich materiałów wideo. Umieszczane w Instagramie obrazy przez długi czas miały charakterystyczny kształt kwadratu, które miały kojarzyć się z fotografiami z aparatów Polaroid. Od jakiegoś czasu właścicielem serwisu jest Facebook, który systematycznie wprowadza do niego zmiany, upodobniając go – zdaniem wielu użytkowników i nie tylko – do Snapchata.

14. Vlingo – 9,2 proc.

Aplikacja jest dziełem specjalistów i pionierów w dziedzinie przetwarzania ludzkiej mowy w tekst pisany. Pierwsza aplikacja, która właściwie była pierwowzorem dzisiejszych inteligentnych asystentów była dostępna zarówno na Androida, iOS, BlackBerry czy nawet na Symbiana. Niestety wszystko wskazuje, że aplikacja została usunięta ze sklepu Google Play.

13. Zdjęcia Google - 9,8 proc.

Niewątpliwie, Google zdominowało zestawienie 20 najpopularniejszych aplikacji w grudniu 2016 r. Nie ma się co oszukiwać, choć sama aplikacja Zdjęcia Google jest narzędziem, które posiada całą masę zalet, i ciężko doszukać się jakiś negatywów. Mała popularność aplikacji może wynikać z tego, że cały czas jesteśmy sceptyczni, jeśli chodzi o przechowywanie danych w chmurze. Dostęp do niej otrzymujemy po założeniu konta Google.

12. Gry Google Play – 9,9 proc.

W tej aplikacji możemy sprawdzić, jakie gry kiedykolwiek mieliśmy zainstalowane na urządzeniu z Androidem. Tutaj użytkownik znajdzie również katalog gier dostępnych na platformę Android. Prócz katalogu w aplikacji Gry Google Play, użytkownik może za jej pomocą również rywalizować ze znajomymi, czy chwalić się postępami gry. Aplikacja ma również opcję nagrywania rozgrywki i udostępniania jej na kanale YouTube.

11. Allegro - 11,3 proc.

Marki Allegro chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, jeśli jednak jakimś cudem jeszcze nigdy nie trafiliście na największą i najstarszą w Polsce platformę handlową, to spieszymy wam wyjaśnić, że tutaj możesz nie tylko kupić, ale również sprzedać właściwie wszystko – od domu, przez samochód, po ubrania dla psów czy kotów.

10. WhatsApp – 12,8 proc.

Jeden z najbardziej popularnych komunikatorów na świecie pozwala nie tylko na wysyłanie szyfrowanych wiadomości tekstowych czy multimediów pomiędzy dwoma smartfonami podłączonymi do internetu. Prócz tego pozwala również na rozmowy w grupach, czy przesyłanie swojej pozycji notatek głosowych czy innych plików. Za pomocą aplikacji można również prowadzić darmowe rozmowy przekierowywanie na standardowy numer komórkowy.

9. OLX - 12,3 proc.

Kolejna z polskich aplikacji służących do sprzedaży różnego rodzaju rzeczy. W odróżnieniu od Allegro, prócz wielu standardowych kategorii posiada również Oddam za darmo i Wymienię. Zanim pojawiła się marka OLX, serwis był wcześniej znany jako Tablica.pl.

8. Google+ - 16,2 proc

Serwis społecznościowy stworzony przez Google, który w założeniu miał konkurować z Facebookiem. Niestety początkowe plany silnej ekspansji spaliły na panewce i dzisiaj serwis pełni drugorzędną rolę w „świecie” portali społecznościowych. Dostęp do niej otrzymujemy po założeniu konta Google.

7. Dysk Google – 26,2 proc.

Aplikacja połączona z przestrzenią dyskową udostępnioną w chmurze przez Google. Aplikacja mobilna, połączona jest również z Dokumentami Google, dzięki którym możemy tworzyć pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne, prezentacje czy proste rysunki. Aplikacja współpracuje również ze Zdjęciami Google. Dostęp do niej otrzymujemy po założeniu konta Google.

6. Gmail – 27,8 proc.

Jedna z najlepszych aplikacji do obsługi poczty elektronicznej. Świetnie sobie radzi nie tylko z darmową pocztą od Google’a, ale też innymi usługami pocztowymi.

5. Mapy Google – 33,8 proc.

Serwis internetowy, który umożliwia wyszukiwanie nie tylko dowolnego adresu na całym świecie, ale równie pozwala na znalezienie firm, przystanków komunikacji miejskiej czy w końcu parkingów. Aplikacja mobilna oferuje również funkcję nawigacji zarówno dla podróży autem, jak i pieszych wędrówek.

4. Facebook – 34,2 proc.

Aplikacja połączona z największym serwisem społecznościowym świata. Mimo sporej energożerności i obciążania systemu, to jedna z najbardziej popularnych wśród użytkowników telefonów zarówno z Androidem, jak i iOS.

3. Messenger – 39,5 proc.

Najpopularniejszy komunikator na świecie, z którego korzysta już ponad miliard aktywnych użytkowników na świecie. Systematycznie rozwijany oferuje zarówno klasyczne konwersacje pisane, jak i rozmowy wideo a nawet połączenia głosowe. Niedawno dodano również funkcję rozmów szyfrowanych.

2. YouTube – 48 proc.

Jeden z najstarszych i niewątpliwie największy serwis internetowy służący do publikacji oraz dzielenia się filmami wideo. Prócz tego na YouTube można znaleźć masę muzyki – wideoklipy i same utwory audio są najczęściej udostępniane ze wszystkich rodzajów treści. Swoją działalność rozpoczął 14 lutego 2005 r. zaś pod skrzydła Google’a YouTube trafiło w 2006 r. Polska wersja serwisu dostępna jest od 19 czerwca 2007 r.

1. Google – 52,5 proc.

Dominującą aplikacją na polskim rynku mobilnym jest przeglądarka Google. Nie ma się co dziwić, że mobilna wersja wyszukiwarki jest dominującą aplikacją na polskim rynku, przecież jest jednym z domyślnych programów zainstalowanych na urządzeniach z Androidem, których z kolei jest znaczna większość.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.