Najnowsze telewizory Super UHD, UHD TV, LED na 2016 rok i... Kuba Błaszczykowski

Najnowsze telewizory Super UHD, UHD TV, LED na 2016 rok i... Kuba Błaszczykowski27.04.2016 11:53
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Byliśmy na warszawskim Stadionie Narodowym (PGE Narodowy) wraz z przedstawicielami polskich mediów, LG oraz... gościem specjalnym. Mamy tu jakichś fanów piłki nożnej? Tuż przed mistrzostwami Euro 2012, które wspólnie były organizowane przez Polskę i Ukrainę, ruszyliśmy do sklepów ze sprzętem RTV i masowo kupowaliśmy nowe telewizory. Czy po czterech latach, przy okazji Euro 2016, sukces się powtórzy? LG przygotowało bowiem na sezon 2016 naprawdę bogatą ofertę swoich najnowszych odbiorników i zastanawiamy się, czy przypadkiem nie za bogatą. Przez rok ambasadorem nowych produktów będzie wybitny Jakub Błaszczykowski

LG ogłosiło, że Jakub Błaszczykowski, jeden z najlepszych graczy polskiej reprezentacji oraz piłkarz włoskiej drużyny ACF Fiorentina, został ambasadorem marki. Jednocześnie gwiazda sportu zostanie twarzą kampanii promocyjnej nowych telewizorów LG na 2016 rok oraz klimatyzatorów LG.

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Przyznaję, że rodzina telewizorów LG na rok 2016 wyróżnia się całkiem atrakcyjnym designem. Podczas prezentacji zakrzywioną podstawkę nazywano "półksiężycem" i jest ona rzeczywiście miła dla oka (zdjęcie powyżej). Nowe odbiorniki wyposażone są w szereg nowości oraz oraz najnowszą wersję systemu operacyjnego web OS 3.0. Przy okazji zapewniono nas, że firma LG nie ma w tej chwili w planach udostępnienia aktualizacji modeli z wersją 2.0 (posiadacze pierwszej wersji dostali aktualizację do 2.0, tym razem na to liczyć nie mogą).

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

W pierwszej połowie roku na polski rynek producent wprowadza aż 8 serii telewizorów Super UHD 4. i UHD 4K o różnej wielkości ekranu - od 40 do imponujących 75 cali. Wyposażono je w udoskonalone technologie poprawiające jakość obrazu. Tutaj wymienia się m.in. panel IPS Quantum 4K oraz funkcje HDR Super z technologią HDR Dolby Vision oraz HDR 10.

HDR Super, czyli HDR Dolby Vision i HDR10 w jednym

Technologię HDR Super znajdziemy w LG Super UHD TV 4K. Dostosowuje ona jasność i pozwala na uzyskanie szerszej palety barw, której wcześniej nie można było zobaczyć na ekranie telewizora. To najwyższy standard HDR dostępny na rynku zgodny z formatem Dolby Vision HDR. W odróżnieniu od innych rodzajów HDR, standard Dolby Vision analizuje treści klatka po klatce, dostosowując optymalne parametry wyświetlania na ekranie telewizora w czasie rzeczywistym. Wiesław Kowalczyk z LG przekonywał, że w 120-minutowym materiale filmowym mamy średnio 173 tysiące klatek. "Zwykły" HDR10 dostosowuje parametry tylko raz dla całego materiału filmowego.

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Dolby Vision bierze się z kolei za każdą klatkę. Dlaczego to takie istotne i dlaczego LG tak często to podkreśla? Głównie chodzi o lepsze radzenie sobie z obrazem podczas np. scen dziennych i nocnych. Te pierwsze czasem zdarzają się prześwietlone, drugie - niedoświetlone. HDR Dolby Vision ma sobie poradzić z wyświetlaniem szerokiej rozpiętości tonalnej (czyli pokaże więcej szczegółów) w obu przypadkach. Jeśli do telewizora dotrze odpowiedni sygnał, ten wyświetli informację i uruchomi jeden z trzech zaprogramowanych trybów HDR, np. _ zaciemnione pomieszczenie _.

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

HDR10 i HDR Dolby vision nie są kompatybilne, ale LG znalazło rozwiązanie dla tego problemu. Odbiorniki Super UHD obsługują oba standardy, co nie jest możliwe w tych kompatybilnych tylko z formatem HDR10. Standard HDR Dolby Vision został zaimplementowany w seriach *UH950, UH850 *oraz *UH770*. Wiadomo, że Netflix, Amazon, Sony Pictures, Vudu i Warner Bros będą w swojej ofercie posiadać treści w HDR Dolby Vision.

Mamy tu też do czynienia ze specjalnym konwerterem z algorytmem przekształcającym standardowy obraz na obraz HDR. Czyli będziemy mogli oglądać treści zbliżone do jakości HDR, nawet jeśli powstały w innym formacie.

Obraz

Matryce, oprócz tych znanych i sprawdzonych rozwiązań odpowiadających za barwy, zyskały kilka nowości. Pierwszą jest ColorPrime Plus, która poszerza paletę barw. Daje to żywy, bardziej realistyczny obraz o większej głębi.

Kolejna nowość - Billion Rich Colors

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Flagowe modele z serii, czyli UH950, UH850, czy UH770 *wyposażono także w *True Black Panel oraz Contrast Maximizer. Pierwsza z nich, autorska robota LG, redukuje refleksy i zwiększa kontrast (przepuszcza i rozprasza światło, minimalizując odbicia - mówiono o poprawie 20-proc. względem zeszłorocznych modeli), natomiast druga dzięki rozróżnieniu obiektów znajdujących się na pierwszym planie od tych w tle, pozwala uzyskać większą głębię obrazu.

Design

SuperUHD są poniekąd taką małą ozdobą pomieszczenia. Jeśli chodzi o wygląd, naprawdę można zawiesić na nich oko na dłużej. Panel i obudowa zostały połączone w jednolitą całość. Bardzo smukła ramka (w przypadku modelu UF9500 *jest to zaledwie *6,6 mm) i prosty design są pozbawione elementów rozpraszających uwagę. Zwrócono także uwagę, że to pierwsze telewizory, które posiadają dokładnie tę samą grubość ramki na wszystkich czterech bokach. Dotychczas dolna zawsze była nieco grubsza.

Dźwięk sygnowany przez Harman/Kardon

Super UHD zostały wyposażone w system audio zaprojektowany tradycyjnie we współpracy z firmą Harman/Kardon. Przed wydaniem certyfikatu, zostały one poddane odpowiednim badaniom. W głośnikach Super UHD znajdziemy też pierwszy algorytm bezprzewodowej cyfrowej korekcji akustyki pomieszczenia - dźwięk nie jest zniekształcany przez jego otoczenie. Flagowe modele posiadają algorytm HiFi Audio, bezprzewodową synchronizację dźwięku z innymi urządzeniami poprzez Bluetooth, czy tzw. Czysty głos III, który eliminuje dźwięki tła i uwydatnia mowę w oglądanych materiałach filmowych.

Nowy webOS 3.0

System webOS 2.0 został udoskonalony o kolejne funkcje. Nowa wersja, webOS 3.0 oprócz paska _ Moje Kanały _, odtwarzacza muzycznego czy pilota _ Multi-view _ posiada też Magic Zoom i Magic Mobile Connection. Pierwsza pozwala powiększać słabo widoczne obiekty lub litery nawet o 500 proc. bez pogarszania jakości obrazu. Druga, dzięki aplikacji LG Remote App, daje możliwość podłączenia smartfona do telewizora bez konfigurowania ustawień. Można przesyłać obraz z innego urządzenia na ekran telewizora, by wybierać, uruchamiać i edytować aplikacje mobilne. Udoskonalono także pilot Magic Remote - w tym roku dodano przyciski ułatwiające sterowanie tunerem/dekoderem.

Dostępność

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Nowa linia telewizorów LG Super UHD TV 4K na 2016 obejmuje serie UH950, UH850 *oraz *UH770. Z kolei linia UHD TV 4K obejmuje: UH750, UH660, UH650, UH630, UH610). Modele już są sukcesywnie wprowadzane do sklepów, "za chwilę" będą dostępne w największych sieciach handlowych w całej Polsce. Modele 65UF950 *i *55UF950 obsługują także odchodzący w niepamięć standard 3D.

Na poniższym zdjęciu zobaczymy wszystko, co LG proponuje nam w tym roku. Sporo, prawda?

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Nie jestem pewien, czy LG dobrze wie, co robi. To naprawdę szeroka grupa produktów i ciężko mi przewidzieć, czy szacunki producenta nie są zbyt optymistyczne. Gwałtowny wzrost sprzedaży nowych telewizorów przy okazji Euro 2012 był podyktowany nie tylko tym, że chcieliśmy oglądać zmagania naszej reprezentacji w o niebo lepszej jakości. Pretekstem były także liczne promocje organizowane przez niektórych producentów (np. szansa na otrzymanie dwóch biletów przy zakupie objętego promocją odbiornika) albo zwyczajna chęć wymienienia starego pudła na nowszy model. Dzięki Euro i olimpiadzie, spodziewano się nawet 8-procentowego wzrostu sprzedaży odbiorników niż przed rokiem. Minęły cztery lata. Czy sukces się powtórzy? O ile smartfony wymieniamy często, bo co 2-3 lata, tak telewizor chyba kupujemy na znacznie dłuższy okres...

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Jeszcze na zakończenie trochę o zapomnianym w naszej relacji drugoplanowym bohaterze wydarzenia. Co piłkarz ma wspólnego z telewizorami, klimatyzatorami i samym LG? Firma podkreśla, że Błaszczykowski "nieustanie pracując nad swoją formą, dąży do mistrzostwa w swojej dyscyplinie", a "marka LG jest ze swego dążenia do kreowania nowych rozwiązań" - między innymi w elektronice i dlatego wprowadza na rynek nowe telewizory. Powiązanie jest raczej czysto marketingowe, ale trzeba przyznać, że przynajmniej ambasadora LG ma rozpoznawalnego i to nie tylko na terenie naszego kraju. Błaszczykowski będzie m.in. uczestniczył w wybranych wydarzeniach, a jego wizerunek stanie się częścią nadchodzących kampanii oraz komunikacji marketingowej. Kontrakt o wzajemnej współpracy między partnerami został zawarty na rok.

Sebastian Kupski

To jest ciekawe! Jakub Błaszczykowski mógł zarabiać miliony w Chinach. "To nie był odpowiedni moment"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.