Najbardziej kochane firmy technologiczne świata

Najbardziej kochane firmy technologiczne świata22.06.2012 11:36
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

W zasadzie lista ta pokrywa się z opisywanymi już kiedyś tymi, które są również najbardziej znienawidzone, ale nie ma się co dziwić – to są po prostu firmy, które wzbudzają największe emocje.

Google
Są tacy, co to uważają, że Google zmierza po prostu do przejęcia władzy nad światem. Ale z drugiej strony Google daje nam wiele rzeczy, nie oczekując niczego oprócz takiego jednego skromnego szczegółu, jakim jest nasza prywatność. Dzięki korporacji z Mountain View mamy Google Chrome –. już najpopularniejszą przeglądarkę internetową świata, która jest także tą najszybszą, a po doinstalowaniu wszystkich dodatków może być także najbardziej wybajerowana. Mamy wyszukiwarkę, która daje nieograniczony dostęp do równie nieograniczonych zasobów sieci. Podobno są także inne wyszukiwarki niż Google, ale tego, jak wyglądają, nie pamiętają już nawet najstarsi górale. Mamy Gmaila. Mamy Google+, choć to ostatnie akurat nie do końca wiadomo po co. A wszystko to, co od Google mamy, mamy właśnie za darmo. W teorii.

Facebook
Jasne, można utrzymywać kontakty społeczne i bez Facebooka. Ale każdy, kto kiedyś był na Erasmusie, mieszka za granicą lub po prostu w ramach hobby utrzymuje szerokie rzesze przyjaciół w innych krajach, zdaje sobie sprawę z tego, że FB ułatwia pozostawanie z nimi w tak zwanym ”intaczu”. jak nic innego. To z Facebooka dowiadujemy się także z prędkością… nie, może nie światła, ale naszego łącza, o wszystkim, co się dzieje u naszych dalszych znajomych: ślubach, nowych związkach, rozstaniach, zmianach pracy i nastroju, dzięki czemu spotykając ich wreszcie w świecie rzeczywistym wiemy już od razu, na czym stoimy. Jeśli ktoś ma także za dużo czasu wolnego w życiu – Facebook znacząco zmniejszy jego ilość. Nie ma się też dziwić jego wysokim pozycjom we wszelakich zestawieniach najbardziej ukochanych przez świat firm z branży technologicznej – niektórzy nie są w stanie wyobrazić sobie życia bez serwisu Marka Zuckerberga.

Apple
Ma tylu wyznawców, co żadna inna firma na świecie. Co więcej –. są to wyznawcy niezwykle wierni. To też w sumie nie jest jakoś wybitnie zadziwiające. Dlaczego? Bo produkty Apple są ładne i eleganckie. Bo są zawsze optymalnie skonfigurowane. Bo ich dizajn jest nowatorski. Bo są, a przynajmniej ich pierwsze wersje, rewolucyjne i wytyczają nowe trendy.

Twitter
To już nieco bardziej zaskakujące, ale z drugiej strony –. Twitter to niezwykle popularny serwis. I w przeciwieństwie do innych gigantów nie wadzi nikomu. Nie prowadzi wojen patentowych, ani takiej ekspansji rynkowej, która mogłaby zacząć przerażać co bardziej paranoicznych użytkowników. Nie kolaboruje z opresyjnymi reżimami, byle tylko pojawić się na tamtejszych rynkach. Nie narusza niczyjej prywatności. No po prostu nie ma się do czego przyczepić.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.