Nadchodzą duże zmiany na Facebooku. Wyjaśniamy, czego się spodziewać

Nadchodzą duże zmiany na Facebooku. Wyjaśniamy, czego się spodziewać12.01.2018 14:15
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Zgodnie z misją wyznaczoną przez Marka Zuckerberga, Facebook stawia na rozwój lokalnych społeczności. W tym celu portal zmienia sposób działania algorytmów, które odpowiadają za to, które posty widzimy najpierw. W końcu pierwszeństwo dostaną te bardziej wartościowe.

"Facebook powstał, aby zbliżać ludzi do siebie. Jednym ze sposobów w jaki do tego dążymy, jest proponowanie użytkownikom postów, dzięki którym mogą wejść w interakcje z ludźmi, na których im zależy. W ciągu najbliższych miesięcy wprowadzimy zmiany w działaniu NewsFeeda tak, aby pokazywał więcej postów od rodziny i znajomych oraz tych, które mobilizują do dyskusji" - czytamy w oficjalnym komunikacie Facebooka.

Zmiany są zainspirowane misją jaką Facebookowi wyznaczył jego założyciel Mark Zuckeberg. W poście na początku 2018 roku Amerykanin stwierdził, że chce, aby czas, który użytkownicy spędzają na Facebooku, był bardziej wartościowy. W tym celu zmianie ulegną algorytmy, które układają nasz newsfeed (czyli kolejność wyświetlanych postów). Więcej ma być tych od znajomych, a także tych, które angażują użytkowników. Posty, które będą chętnie lajkowane, komentowane i udostępniane, otrzymają wyższą wartość. Podobnie będzie z postami, pod którymi będzie się toczyła ożywiona dyskusja. Wszystko to ma sprawić, że Facebook stanie się "żywszy" i bardziej "ludzki". Mamy się na nim czuć jak w gronie znajomych.

Odbędzie się to kosztem wpisów pochodzących ze stron firm i marek, stron ze śmiesznymi lub mało angażującymi treściami. Mniejszych zasięgów mogą się też spodziewać serwisy informacyjne - chyba, że ich posty będą angażować użytkowników Facebooka, zachęcać do działania i komentarzy. Jeśli nie chcemy, aby nowy algorytm ukrył nam wpisy naszych ulubionych stron, to musimy zaznaczyć, aby wyświetlały się najpierw.

Sam zauważyłem że ostatnio mój feed na Facebooku to głównie przegląd reklam i promocyjnych postów. Chętnie zobaczę na nim znów wpisy znajomych. Na efekt zmiany algorytmów trzeba będzie poczekać kilka tygodni. Prawdopodobnie poskutkuje on większą popularnością "internetowych celebrytów", których wpisy rozgrzewają czytających i skłaniają do, nie zawsze konstruktywnej, dyskusji. Aby temu przeciwdziałać będziemy musieli sami się zaangażować w te debaty, które uważamy za wartościowe.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.