Mytaxi wystartowało w Trójmieście - 50 proc. zniżki na przejazdy taksówką

Mytaxi wystartowało w Trójmieście - 50 proc. zniżki na przejazdy taksówką11.05.2016 13:02
Źródło zdjęć: © Christian Müller - Fotolia.com

mytaxi, aplikacja do zamawiania taksówek, dotarła właśnie do Trójmiasta. To już trzecia aglomeracja w Polsce, po Warszawie i Krakowie, w której pasażerowie mogą korzystać z zamawiania i płatności bezgotówkowej za taksówkę. Dodatkowo na start, mytaxi przygotowało dla mieszkańców Trójmiasta promocję 50 proc. mniej, która potrwa do końca czerwca.

Przygotowania do startu myTaxi w Trójmieście trwały kilka miesięcy i miały przede wszystkim na celu pozyskania kierowców, posiadających licencję taxi na wszystkie trzy miasta wchodzące w skład aglomeracji, czyli Gdańsk, Gdynię i Sopot. Wiąże się to również z faktem, że aplikacja oferuje swoją usługę na terenie tych trzech miast w ramach jednej strefy, czyli w tej samej taryfie (od 1,8. do 2,40 zł).

W ciągu kilku miesięcy udało się zbudować w Trójmieście flotę blisko dwustu taksówek, co łącznie daje już prawie 2 tys. kierowców współpracujących z myTaxi w Polsce. Firma chwali się korzystnymi dla taksówkarzy warunkami współpracy: zwolnienie z prowizji przez najbliższe pół roku i wysokie premie za aktywność.

Wybór kolejnej aglomeracji, w której otworzyło się myTaxi, nie był przypadkowy. Trójmiasto to ważny punkt na mapie polskiego rynku taxi, także ze względu swój turystyczny charakter. Liczba taksówek przypadających na jednego mieszkańca jest zbliżona do Warszawy. Według danych statystycznych urzędów miast w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, liczba licencjonowanych taksówek w Trójmieście wynosi ponad 4300, co daje jedną taksówkę na ok. 170 mieszkańców. Dla porównania, w Warszawie liczącej ponad 11 tysięcy taksówek z licencją, stosunek liczby taksówek do liczby mieszkańców wynosi 1 do 180. Widać, że rynek taxi w największych polskich miastach ustabilizował się na pewnym stałym poziomie. Szansy na zwiększenie udziału w transporcie taksówki powinny więc szukać w nowych technologiach, np. mobilnych aplikacjach. Jest to zresztą warunek niezbędny, aby sprostać oczekiwaniom pasażerów, którzy z podobnych rozwiązań mogą korzystać już między innymi w transporcie publicznym większości miast wojewódzkich w Polsce.

My Taxi to aplikacja do zamawiania taksówek przy użyciu smartfona. Jej twórcy współpracują tylko z licencjonowanymi taksówkarzami. Powołana została do życia w Hamburgu. Stuprocentowym właścicielem myTaxi jest spółka _ Daimler AG _ (producent samochodów). W Polsce zadebiutowała w 201. roku, otwierając swój pierwszy oddział w Warszawie, a we wrześniu 2015 roku otworzyła się na Kraków. W kwietniu 2016 roku myTaxi wprowadziło w Polsce flotę nowych taksówek Mercedes Klasy B, której liczbę planuje powiększyć do stu jeszcze w tym roku.

MyTaxi łączy bezpośrednio kierowcę z pasażerem, bez pośrednictwa centrali. Pasażerowi w procesie zamówienia udostępniane są dane kontaktowe do kierowcy, marka samochodu i jego numery rejestracyjne. Po złożeniu zamówienia, na bieżąco może śledzić przyjazd taksówki na ekranie swojego telefonu, a po skończonym kursie - ocenić podróż i kierowcę za pomocą gwiazdek. To, co przekonuje pasażerów to również wygodny system płatności – myTaxi oferuje bowiem opcję „Płać przez Aplikację” dzięki czemu transakcja odbywa się zupełnie bezgotówkowo.

Aby skorzystać z promocji należy:
• Ściągnąć bezpłatną aplikację myTaxi na iOS, Android lub Windows Phone.
• Zarejestrować w aplikacji wybrany sposób płatności: kartę VISA, MasterCard lub konto PayPal.
• Zamówić taksówkę wybierając opcję „Płać przez Aplikację”.

Po zakończeniu kursu taksówkarz zainicjuje proces płatności, wprowadzając na swoim smartfonie cenę za przejazd zgodnie ze wskazaniem taksometru. Sekundę później cena wyświetli się na ekranie pasażera w celu zatwierdzenia jej indywidualnym hasłem użytkownika. Cały proces płatności odbywa się w sposób bezpieczny i przejrzysty w ciągu kilku sekund, a potwierdzenie transakcji i informacje o kursie wysyłane są na podany przez pasażera adres e-mail.

MyTaxi jest usługą podobną do konkurencyjnego iTaxi i działa na identycznych zasadach. Różnicą między tymi dwoma aplikacjami a Uberem jest taka, że w przypadku dwóch pierwszych to faktyczni kierowcy taksówek odpowiadają za przewóz pasażerów.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.