Mobilny marketing w 2016 roku. Jakie trendy zdominują rynek?

Mobilny marketing w 2016 roku. Jakie trendy zdominują rynek?22.12.2015 13:05
Źródło zdjęć: © Materiały partnerskie | Materiały partnerskie
Artykuł sponsorowany

"Mobilną rewolucję" wieszczono już tyle razy, że dzisiaj większość ekspertów ostrożnie podchodzi do nowinek... Czy słusznie? Interaktywnie.com sprawdza, które widoczne teraz trendy mają szansę przyjąć się na dłużej. Czy będą to aplikacje finansowe, które już dzisiaj pozwalają obejść się bez portfela i karty, czy może aplikacje health care, wspomagające wstępną diagnostykę medyczną?

Możliwości jest wiele, bo mobilny rynek wciąż pędzi, mimo wpadek, które zalicza po drodze. Trudno przecież za sukces uznać projekt Google Glass, który niedawno został zamknięty, ale... trudno też odmówić mu zasług. To dzięki między innymi tym dziwacznym okularom, które nie przyjęły się na rynku, twórcy zrozumieli, że w kategorii wearables technologia to za mało, by zaimponować użytkownikom. Google Glass nie udało się co prawda mimo partnerstwa z właścicielem marki RayBan, ale innym poszło już nieco lepiej. Bo Apple Watch, którego premierę poprzedziła m.in. kampania w "Voque", choć furory może i nie zrobił, radzi sobie na rynku całkiem nieźle. Samsung, LG, Huawei i inni nie zamierzają oddawać mu tego pola bez walki.

A coraz większa popularność urządzeń mobilnych, dzięki którym stale jesteśmy online, to dla marketerów nieustannie poszukujących "punktów styku z marką" prawdziwa gratka. Ale i wyzwanie, bo ekran smartfona, a jeszcze bardziej smartwatcha jest dla użytkowników niemalże intymną strefę, którą nachalny przekaz reklamowy brutalnie zakłóca.

- Przekaz i forma reklamy mobilnej musi skupiać się na tym, co dla użytkownika najważniejsze – dostarczaniu przydatnych treści i prostej ścieżki ich wykorzystania. To oferta „tu i teraz”, spersonalizowane rabaty, zniżki „tylko dla Ciebie!” - podkreśla Sławomir Skowerski, senior copywriter z Golden Submarine. - Dzięki rozmaitym narzędziom, jak choćby geotargetowanie, wiemy, co użytkownik oglądał, gdzie był i co będzie robił za godzinę. Takie informacje powinniśmy dawkować jednak delikatnie i punktowo. I bardzo uważać nad tym, by nie przekroczyć pewnych granic intymności pokazując, jak „dużo o nim wiemy”. W końcu smartfon to urządzenie bardzo osobiste. To w nim zawiera się osobistą korespondencję, romansuje z nieznajomymi i robi się nim zdjęcia bliskich. Użytkownik musi czuć kontrolę nad swoim smartfonem, a nie odwrotnie.

Real-time marketing, geolokalizacja, personalizacja treści... To wszystko brzmi świetnie i stwarza ogromne możliwości, z których marketerzy dopiero uczą się korzystać. Tak samo zresztą jak użytkowicy, dopiero odkrywający potencjał mobile'u, który jednak okazuje się czymś znacznie więcej niż kolejnym internetoym trendem. Stanowiąc pomoc miedzy światem online i offline wpływa także na tradycyjne branże, które często przyjmują go z obawami, tak jak Ubera na przykład.

- Działalność Ubera to nie tylko dobry pomysł na biznes – przekonuje Łukasz Iwanek, właściciel firmy Internetica. - To jeden z przejawów tzw. sharing economy, czyli ekonomii współdzielenia, która rozwija się coraz szybciej dzięki internetowi i nowoczesnym technologiom. Kiedy kilka lat temu, w dobie szalejącego kryzysu gospodarczego, zachodnie społeczeństwa zaczęły zaciskać pasa, ludzie ponownie odkryli, że mogą między sobą współdzielić lub wymieniać się posiadanymi dobrami oraz usługami. Konieczność oszczędzania, a także zmęczenie konsumpcjonizmem sprawiło, że coraz więcej osób zainteresowanych było nie tyle posiadaniem, co dobrowolnym i wzajemnym dostępem do określonych zasobów.

Dzięki smartfonowi i odpowiedniej aplikacji można wygodnie i tanio podróżować nie zaciągając kredytu na kupno samochodu. A to pewnie doopiero początek.

- Myślę, że jest to trend który będzie coraz mocniej obecny w m-marketingu. Czekam tylko na aplikację sharing economy związaną z trendem jedzeniowym - podsumowuje Dariusz Szpak z OX Media.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.