Mobilna reklama 27-krotnie skuteczniejsza od internetowej

Mobilna reklama 27-krotnie skuteczniejsza od internetowej25.06.2009 13:25
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Czeski oddział sieci T-Mobile zakończył pilotażowy program marketingowy, którego celem było zbadanie skuteczności reklamy mobilnej. Z opublikowanych danych wynika, że jest ona bez porównania bardziej skuteczna od tradycyjnych kampanii reklamowych prowadzonych obecnie w Internecie.

Według opublikowanych danych, średnia skuteczność reklamy mobilnej (SMS-y i MMS-y) była ponad 27-krotnie większa od tradycyjnej reklamy internetowej, wykorzystującej popularne banery. Odpowiedź na mobilną reklamę wyniosła 2,72%, co jest wynikiem znacznie lepszym od średniej wartości dla czeskiego rynku reklamy internetowej, która oscyluje w okolicach 0,1%. Rozpiętość wyników była bardzo duża i mieściła się w granicach od 0,2. do 11,78%.

Jak zauważył Michal Nemec, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania, reklama mobilna jest obecnie bardzo rzadko wykorzystywana, mimo swojego ogromnego potencjału. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy jest ona mocno spersonalizowana co oznacza, że mężczyznom nie będą oferowane niektóre kosmetyki, np. szminki, a kobietom - narzędzia do majsterkowania. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo skierowania reklamy danego produktu do odpowiedniego odbiorcy, a dzięki zastosowanemu medium - szybszej odpowiedzi na taki przekaz.

Przedstawiciel jednej z firm biorących udział w kampanii stwierdził, że aby reklama mobilna była skuteczna musi się ona charakteryzować trzema podstawowymi cechami: odpowiednią formą, jasnością przekazu oraz atrakcyjnością.

W programie wzięło udział 2. reklamodawców, którzy do grupy liczącej 3133 badanych skierowali 32 kampanie reklamowe. Odbiorcy, w zamian za udział w projekcie, otrzymywali bezpłatne minuty oraz wiadomości tekstowe.

Opierając się na opiniach firm biorących udział w badaniu, T-Mobile rozważa możliwość komercyjnego wprowadzenia do swojej oferty usługi reklamy mobilnej. Mogłoby to nastąpić już w czwartym kwartale b.r.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.