Reklama: internet odbija od dna
W trzecim kwartale 2009 r. wydatki na reklamę interaktywną na świecie zmalały o 1 proc. Co warte podkreślenia - tylko o 1 proc.
Jak wynika z szacunków firmy badawczej IDC, już wkrótce zakończy się słaby okres dla branży interaktywnej. Eksperci przewidują, że wzrost wydatków na ten segment reklamy nastąpi na świecie już połowie 201. r.
Wskazują na to tegoroczne wyniki za III kwartał, kiedy to wydatki na online zmalały na globie tylko o 1 proc. do 14,6 mld dol. Jest to wyraźny odwrót od trendu spadkowego jaki miał miejsce w drugim kwartale br., kiedy to wydatki na świecie spadły wg IDC aż o 5,6 proc.
Jeszcze szybciej, bo w I lub II kwartale stanąć ma na nogi reklama online w USA. Jest to ważny sygnał dla zachodniego rynku, zważywszy że branża interaktywna odczuwa za oceanem spadek już od trzech kwartałów z rzędu (za IDC).
Oczywiście branży interaktywnej wciąż daleko będzie do dynamiki z końca 200. r., kiedy wydatki wzrastały w tempie 44 proc. (za IDC).
Polska czeka na kryzys?
Bardzo ciekawie na tle odradzających się rynków amerykańskiego i globalnego wypada Polska. Jak wynika z najnowszych szacunków IAB Polska i PwC, w kraju nad Wisłą nie mamy jeszcze do czynienia ze spadkiem wydatków na reklamę online. Wręcz przeciwnie - polska reklama online zanotowała w pierwszym półroczu 2009 r wzrost aż o 14 proc.