Mniej telewizji to chudsze dzieci

Mniej telewizji to chudsze dzieci08.07.2011 12:14

Ograniczenie liczby godzin spędzanych przed telewizorem zmniejsza otyłość wśród dzieci, ale tylko najmłodszych - wynika z badania przeprowadzonego przez lekarzy szpitala SickKids w Toronto (Kanada)

Jak podał szpital w komunikacie, zwykłe zmniejszenie czasu oglądania telewizji - a kanadyjskie dziecko spędza przed telewizorem i komputerem aż sześć godzin dziennie - pozwala zmniejszyć wskaźnik BMI (Body Mass Index) u przedszkolaków.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Oznacza to, że trzeba zwracać uwagę na godziny spędzane przed ekranem przede wszystkim u najmłodszych dzieci. Im są starsze, tym trudniej osiągnąć pozytywne rezultaty w przeciwdziałaniu otyłości samym odganianiem od telewizji.

Całość badania została opublikowana w internetowym "Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine". Badacze sprawdzali skutki ograniczania czasu przed ekranem u dzieci i nastolatków w wieku do 1. lat. SickKids, założony w 1875 r. to jeden z najlepszych na świecie szpitali dla dzieci.

We wcześniejszym, opublikowanym w kwietniu tego roku badaniu, lekarze z SickKids zwracali uwagę na przejmowanie przez dzieci zwyczajów, także tych złych, od rodziców.

Zauważono, że przedszkolaki, których rodzice spędzają dużo czasu przed telewizorem i mają nawyk jedzenia obiadu i kolacji podczas oglądania telewizji, najprawdopodobniej będą same codziennie przesiadywać przed telewizorem czy komputerem.

Dr Catherine Birken, cytowana w komunikacie SickKids, zwracała uwagę na badania, które wprost wykazują zależność między czasem spędzanym przed ekranem, a problemami werbalnymi, agresywnymi zachowaniami czy właśnie - otyłością.

Kanadyjskie stowarzyszenie pediatrów zaleca, by przedszkolaki nie oglądały telewizji dłużej niż godzinę dziennie.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.