Microsoft wyciągnął wnioski z premiery Visty

Microsoft wyciągnął wnioski z premiery Visty14.07.2009 16:23

O ile wprowadzenie systemu Vista przed kilkoma laty nie było wolne od różnych problemów, o tyle teraz na krótko przed oficjalnym startem Windows 7 Microsoft robi co może, aby najlepiej przygotować się do wejścia nowego systemu

"Wyciągnęliśmy wnioski z błędów przeszłości" –. twierdzi Mike Nash, pełniący w Microsofcie funkcję Corporate Vice President Windows Product Strategy, w odpowiedzi na pytanie heise online. W wersji Release Candidate osiągnięto stan rozwojowy niemal identyczny z wersją finalną. Czas, który pozostał do wprowadzenia nowej wersji systemu, zostanie wykorzystany jedynie na usunięcie istniejących jeszcze błędów i na optymalizację systemu. "Inaczej niż w przypadku Visty, nie dodawaliśmy żadnych nowych funkcji, który wiązałyby się z koniecznością nowych testów" - podkreślał Nash w ramach corocznej konferencji dla partnerów Microsoftu.

Źródło zdjęć: © Bill Vegthe, SVP Windows Business (fot. Microsoft via heise-online)
Źródło zdjęć: © Bill Vegthe, SVP Windows Business (fot. Microsoft via heise-online)

Także we współpracy z partnerami producent systemu konsekwentnie kładzie nacisk na szybkie przygotowanie oraz dostosowanie sprzętu i oprogramowania do nowego systemu operacyjnego, aby dotrzymać ścisłego harmonogramu zadań pozostałych do wykonania przed wprowadzeniem go na rynek. Trzeba jednak zauważyć, że przejście z Visty na Windows 7 nie oznacza żadnej radykalnej zmiany architektury, tak jak to było w przypadku przejścia z systemu XP. "Teraz odnosimy korzyści także z pracy, jaką wielu producentów oprogramowania włożyło przy okazji wprowadzania Visty, dostosowując swoje programy do nowej platformy" - dodaje Nash.

Obecnie sieć partnerów Microsoftu liczy sobie około 1. tysięcy firm, które już tworzą oprogramowanie z myślą o Windows 7. "W tym celu już zawczasu zainwestowaliśmy w laboratoria dla Independent Software Vendors (ISV), które powstały w 24 krajach dookoła globu" – powiedział Bill Veghte zajmujący w Microsofcie stanowisko Senior Vice President Windows Business, który wystąpił z przemówieniem przed około 6 tysiącami partnerów w Nowym Orleanie. Również liczba tak zwanych early adopters, czyli klientów, którzy podjęli się już wypróbowania Windows 7, jest wyższa niż w przypadku jakiegokolwiek innego wcześniejszego systemu - podkreśla Veghte. Nowy system wyznacza standardy w kwestiach kompatybilności, np. wirtualizacja będzie stałym składnikiem systemu operacyjnego dla desktopów. Dzięki niej, poza trybem XP system będzie wyposażony w narzędzie Microsoft Enterprise Desktop Virtualization (MED-V). Pozwoli ono na bezproblemowe uruchamianie starszych, pisanych z myślą o innych systemach Windows aplikacji.

Osoby odpowiedzialne w Microsofcie za Windows 7 wykazują optymizm co do oczekiwanego upowszechnienia się systemu. Veghte nie spodziewa się opóźnień w przechodzeniu na nowy wariant Windows ani w przypadku klientów korporacyjnych, ani też indywidualnych. Koncern już teraz podgrzewa rynek konsumencki zapowiedziami akcji rabatowej dla użytkowników domowych, zakładając jednocześnie, że także firmy – inaczej niż w przypadku Visty – nie będą długo zwlekać z przesiadką. "80 procent profesjonalnych użytkowników IT planuje przejście na Windows 7 w ciągu 36 miesięcy" – zapewniał Veghte. Nadzieją dla Microsoftu są także wyniki badań firmy analitycznej Gartner: już sama beta Windows 7 jest tak dopracowana, że firmy najprawdopodobniej będą chciały przeskoczyć zwyczajowy czas oczekiwania na pojawienie się pierwszego Service Packa. Klientom, którzy używają Windows na bazie umów o licencji masowej, koncern zamierza poza tym zaoferować już od 1 września możliwość upgrade'u z rabatami w wysokości do 15 procent.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.