Microsoft oskarżony o nielegalne wykorzystanie technologii

Microsoft oskarżony o nielegalne wykorzystanie technologii11.03.2009 15:58

W jednym z teksańskich sądów trwa właśnie proces przeciwko Microsoftowi, który jest oskarżony o naruszenie patentów w związku z rzekomo nielegalnym wykorzystaniem sposobów komunikacji w internetowej usłudze dla graczy Xbox Live.

Mimo że ani Microsoft (Seattle), ani skarżąca firma Paltalk Holdings (dostawca narzędzi chatowych z Nowego Jorku) niewiele mają wspólnego z ojczyzną rodeo, na miejsce rozprawy wyznaczono federalny sąd okręgowy w 23-tysięcznym miasteczku Marshall. Sędziowie United States District Court for the Eastern District of Texas uchodzą za wyjątkowo przychylnych dla właścicieli patentów, więc teksańskie miasteczko już wielokrotnie było sceną podobnych sporów prawnych.

Paltalk oskarża Microsoft o naruszenie dwóch patentów, które firma miała nabyć od spółki MPath Interactive za około 20. 000 dolarów. W 1996 roku MPath zaprezentował technologię MCAP (Multi-Client Application Protocol) – transamerykańską sieć serwerów gier z możliwością dostępu dla wybranych usługodawców internetowych. Dziełem tej firmy jest również specjalny serwerowy system komunikacji dla zastosowań interaktywnych, który w 1998 roku został objęty ochroną prawną przez amerykański Urząd Patentów i Znaków Towarowych – właśnie ta technologia stanowi obecnie główny przedmiot sporu z Microsoftem. Paltalk przypomina, że koncern z Redmond już wcześniej przejawiał duże zainteresowanie chronionym produktem, określając go nawet mianem "niezwykle wartościowego".

Microsoft tłumaczy jednak, że po szczegółowej analizie technologii firmy MPath do współpracy nad usługą Xbox Live zdecydowano się na inną firmą. Jak czytamy na stronie internetowej Brooke A. M. Taylor, adwokat strony skarżącej, spór między firmami Paltalk i Microsoft ciągnie się już trzy lata. Ta pierwsza domaga się odszkodowania w wysokości 90 milionów dolarów, gdyż jak twierdzą jej przedstawiciele, chroniona technologia została wykorzystana przez Microsoft także w jego najpopularniejszej serii gier Halo. W styczniu sędzia David Folsom odrzucił częściowy werdykt ogłoszony w przyspieszonym postępowaniu. Obecny proces ma potrwać około dwóch tygodni.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.