Microsoft: kupując Maka płacisz "podatek od Apple"

Microsoft: kupując Maka płacisz "podatek od Apple"06.01.2009 21:06

Koncern z Redmond po raz kolejny poruszył kwestię cen, jakie obowiązują na produkty firmy Apple. Reporterzy amerykańskiego wydania magazynu Computerworld relacjonują, iż w wysłanym do prasy w poniedziałek e-mailu Microsoft znów zwrócił uwagę na to, że klienci chcący nabyć sprzęt i oprogramowanie Apple płacą za produkty, które oferują podobne możliwości, co rozwiązania konkurencyjne. Ruch Microsoftu wydaje się nie być przypadkowy - tego samego dnia, 5 stycznia, ruszyła w San Francisco kolejna edycja targów Macworld Conference & Expo.

Pierwsze tego typu sugestie ze strony Microsoftu padły w październiku ubiegłego roku, w przeddzień premiery najnowszej generacji komputerów MacBook i MacBook Pro. Teraz Redmond ponownie przeciwstawia ceny Maków z maszynami wyprodukowanymi przez inne firmy, np. Della czy HP, o podobnych konfiguracjach. Microsoft krytykuje fakt, że produkty Apple, oferując te same możliwości i wydajność, są droższe od konkurencyjnych - np. o 1. % w wypadku podstawowej wersji Maka mini lub o 25 % w wypadku najtańszego iMaka.

Źródło zdjęć: © (fot. Apple)
Źródło zdjęć: © (fot. Apple)

"Tkwimy w trudnych ekonomicznie czasach - spada sprzedaż i obniża się zaufanie klientów (...). Ludzi po prostu nie stać na luksus wydawania więcej - za mniej" - cytuje Microsoft serwis computerworld.com. Dalsza część wypowiedzi nie jest zaskoczeniem: "Pecety z Windows oferują najlepszą jakość na rynku, podczas gdy Apple wciąż nakłada wysokie ceny na konstrukcje Maków, oferując tylko niewielkie zniżki, od 5 do 10 procent".

Pomijając sposób argumentacji Microsoftu, należy przyznać, że różnica w cenie pomiędzy komputerami Mac a komputerami PC o zbliżonych konfiguracjach jest faktem. W tej sytuacji, zdaniem analityków z NPD Group, kryzys ekonomiczny może niekorzystnie wpłynąć na obroty Apple - jak informują przedstawiciele tego ośrodka, w listopadzie 2008 r. sprzedaż detaliczna komputerów Mac spadła o 1 % w porównaniu z wynikami z 2007 r. W tym samym miesiącu sprzedaż pecetów była o 7 % wyższa niż rok wcześniej.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.