Media, Internauci i Jackson - co się działo w Sieci?

Media, Internauci i Jackson - co się działo w Sieci?15.07.2009 14:56
Źródło zdjęć: © IDG

Specjaliści NewsPoint przeprowadzili analizę medialnego szumu związanego z odejściem Michaela Jacksona. Najbardziej komentowanymi wydarzeniami były nagła śmierć artysty, a także transmisja ceremonii pogrzebowej.

Specjaliści NewsPoint przeprowadzili analizę medialnego szumu związanego z odejściem Michaela Jacksona. Najbardziej komentowanymi wydarzeniami były nagła śmierć artysty, a także transmisja ceremonii pogrzebowej.

Internet oszalał po śmierci Michaela Jacksona –. po odejściu „Króla Popu”, liczba informacji na jego temat wzrosła kilkadziesiąt razy.

W przypadku portali internetowych średnia liczba publikacji oscylowała wcześniej wokół kilku artykułów dziennie. Z kolei liczba artykułów informujących o nagłej śmierci Jacksona osiągnęła aż 87. publikacji. Następnie zaczęła stopniowo maleć, by jeszcze raz wzrosnąć do 231 publikacji w dniu 7 lipca, kiedy to odbywała się oficjalna uroczystość pogrzebowa.

Źródło zdjęć: © (fot. NewsPoint)
Źródło zdjęć: © (fot. NewsPoint)

Nieco inaczej zareagowali przeciętni użytkownicy internetu. Sam fakt śmierci Jacksona wywołał wśród nich tak samo duże poruszenie, jak wśród redaktorów portali internetowych –. 27 czerwca pojawiło się 1268 wzmianek na blogach i forach. Podobnie jak w przypadku portali internetowych, z dnia na dzień wzmianek o artyście było coraz mniej, do 8 lipca, kiedy liczba postów na blogach i forach wzrosła aż do 581. Różnica w czasie reakcji na to wydarzenie tradycyjnych mediów online i mediów społecznościowych zapewne wynika z faktu, że o ile portale zapowiadały samą ceremonię pogrzebową, o tyle internauci bardziej byli skłonni dzielić się opiniami już po obejrzeniu transmisji z niej. Ceremonia i ujawniane przez media kolejne okoliczności związane ze śmiercią artysty budziły największe emocje internautów, a także stały się przyczynkiem do dyskusji o jego dokonaniach artystycznych.

Źródło zdjęć: © (fot. NewsPoint)
Źródło zdjęć: © (fot. NewsPoint)

Metodologia: monitorowane hasła to fraza "Michael Jackson” we wszystkich odmianach. Analiza objęła wszystkie 2300 polskojęzyczne portale monitorowane przez NewsPoint i NewsPoint UGC w okresie 10 czerwca – 10 lipca 2009 r.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.