Masz taki telefon? Wystarczy twoje zdjęcie, aby go odblokować

Masz taki telefon? Wystarczy twoje zdjęcie, aby go odblokować14.01.2019 12:11
Źródło zdjęć: © Pixabay.com

Jedynie zdjęcie jest potrzebne do tego, by odblokować 42 smartfony. Przestępcy nie musieliby się specjalnie starać, żeby przejąć nad nimi kontrolę.

Logowanie się twarzą jest wygodne, a przy tym - mogłoby się wydawać - bezpieczne. W końcu gdy zgubimy telefon, nikt nie będzie w stanie go odblokować. A na pewno nie zwykły kieszonkowiec, który nie dysponuje sprzętem pozwalającym wykonać odlew twarzy. Problem jednak w tym, że wiele smartfonów nie ma tak mocnych zabezpieczeń, jak powinny mieć.

Holenderska organizacja non-profit przetestowała funkcję rozpoznawania twarzy w 110 telefonach, aby przekonać się, jak tzw. metoda uwierzytelniania biometrycznego sprawdza się w praktyce - informuje ESET.

Wyniki badań są niepokojące. W przypadku 42 modeli wystarczyło zdjęcie (w tym selfie), żeby przejąć kontrolę nad urządzeniem. Jak informuje ESET, wśród urządzeń, które oblały test, znalazły się takie telefony, jak Huawei P20, P20 Pro, Samsung Galaxy A8, Sony Xperia XZ2, Asus Zenfone 5, czy HTC U11. Bezpieczny sprzęt? iPhone z serii XR lub XS - wynika z badań organizacji. Apple to jedyny producent, który zdał pomyślnie test.

  • Alcatel 1X
  • Asus Zenfone 5 Lite 64 GB
  • Asus Zenfone 5, ZE620KL (64 GB)
  • BlackBerry Key2
  • BlackBerry Key2 (US version)
  • BQ Aquaris X2
  • BQ Aquaris X2 Pro
  • General Mobile GM8
  • HTC U11+
  • Huawei P20 (EML - L29)
  • Huawei P20 Lite
  • Huawei P20 Pro (CLT - L29)
  • Lenovo Motorola Moto E5
  • Lenovo Motorola Moto E5 (BR version)
  • Lenovo Motorola Moto E5 Plus (BR version)
  • Lenovo Motorola Moto G6 Play
  • LG K9 (LM-X210EMW)
  • LG Q6 Alpha (LG-M700n)
  • Motorola Moto G6 Play (BR version)
  • Motorola One
  • Nokia 3.1
  • Nokia 3.1 (US version)
  • Nokia 7.1
  • Oukitel VU
  • Samsung Galaxy A7 (2018)
  • Samsung Galaxy A8 (32GB) (SM-A530F/DS
  • Samsung Galaxy A8 (64 GB)
  • Samsung Galaxy A8+ (SM-A730F)
  • Samsung Galaxy J8 Brasil
  • Sony Xperia L2 (H3311)
  • Sony Xperia L2 (H3321)
  • Sony Xperia XZ2 (H8216)
  • Sony Xperia XZ2 (US version)
  • Sony Xperia XZ2 Compact (H8314)
  • Sony Xperia XZ2 Compact (US version)
  • Sony Xperia XZ2 Compact Dual SIM (H8324)
  • Sony Xperia XZ2 Dual SIM (H8266)
  • Sony Xperia XZ2 Premium (US version)
  • Sony Xperia XZ3
  • Vodafone Smart N9
  • Xiaomi Mi A2
  • Xiaomi Mi A2 (32GB)

Nie oznacza to jednak, że musicie zacząć zbierać pieniądze na nowy sprzęt. Jeżeli w mediach społecznościowych pełno jest waszych "twarzówek", a chcecie mieć gwarancję, że wasz sprzęt będzie bezpieczny, lepiej z opcji logowania się twarzą zrezygnować. Na co postawić? Według specjalistów - na kod PIN.

Z analiz ekspertów wynika, że kod PIN jest bezpieczniejszą metodą - szczególnie, gdy składa się z więcej niż czterech cyfr i niekoniecznie jest to ciąg "123456". Tyle że 100 proc. bezpiecznej metody nie ma, bo gdy przestępcy chcą uzyskać hasło lub kod PIN, to zrobią wszystko, by tego dokonać. I nawet eksperci do spraw bezpieczeństwa dadzą się nabrać.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.