Masz komórkę w Play? W pociągu nie pogadasz

Masz komórkę w Play? W pociągu nie pogadasz18.04.2012 16:35
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

UKE opublikowało raport na temat dostępności usług poszczególnych operatorów w pociągach na dwóch ważnych polskich trasach kolejowych. Raport sporządzono na potrzeby zbliżającego się Euro 2012. Okazuje się, że Play mocno odstaje od reszty stawki.

Badanie wykonano na trasach Wrocław –. Poznań – Warszawa oraz Warszawa – Katowice – Wrocław w dniu 29 marca 2012 roku. Objęto nim wszystkich czterech operatorów: Orange, T-Mobile, Plus i Play. Każde połączenie było wykonywane na numer serwera UKE. Badający zakładali trzy etapy: 20 sekund na zestawienie połączenia, 60 sekundowe połączenie z wykonaną frazą dźwiękową oraz 40 sekundowy okres ochronny.

Na trasie Wrocław – Poznań – Warszawa zdecydowanie najlepiej wypadł Orange. Operator może się pochwalić prawie 100. udanych połączeń (dokładnie 99,48%). Ze 192 wykonanych połączeń, nie zestawiło się dokładnie jedno. Dobrze w tym względzie wypadło także T-Mobile (98,96%). Z kolei bardzo źle wypadł Play - 89% udanych zestawień połączeń, to wynik poniżej przeciętnej.

Również pod względem jakości połączeń Play wypadł słabo: ponad 8. odebranych próbek głosu bardzo złej jakości, to wynik 2 do 3 razy gorszy niż u reszty stawki. Oczywiście ocena w skali jakości mowy jest adekwatna do tych liczb.

Najmniejszy z czterech graczy "zwyciężył" również w konkurencji na największą liczbę przerwanych połączeń (5,21%). Tylko Orange może pochwalić się ich zerową liczbą.

Play, wraz z T-Mobile, zablokowały także największą liczbę połączeń oraz uzyskały najgorszy czas dostępności sieci.

Na trasie Warszawa – Katowice – Wrocław bardzo równe wyniki uzyskały T-Mobile (97,55. udanych zestawień połączeń), Orange (96,32%) oraz Plus (97,55%). Ponownie odstawał Play, który uzyskał wynik jeszcze gorszy, niż na poprzedniej trasie (88,96%).

Jeśli chodzi o jakość połączeń, powtórnie najniższą ocenę w skali jakości mowy uzyskał Play. Pozostali operatorzy podjęli równorzędną walkę, z lekkim wskazaniem na Plusa.

Procent połączeń przerwanych na tej trasie był mniej więcej równy dla wszystkich operatorów. Nieznacznie wyróżnił się Play, tym razem pozytywnie.

Niestety, w kwestii blokowania połączeń sieć ta mocno odstaje na tle pozostałych (ponad 9. to wynik aż pięciokrotnie wyższy).

Największym przegranym badania UKE okazał się Play, którego braki w infrastrukturze zostały mocno uwydatnione. A wam jak rozmawia się przez komórkę podczas jazdy pociągiem w Polsce? Może znacie trasy, na których brak zasięgu poszczególnych sieci jest szczególnie uciążliwy? Czekamy na wasze komentarze.

jg

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.