MasterCard uruchomił własny supermarket internetowy

MasterCard uruchomił własny supermarket internetowy14.04.2010 15:22
Źródło zdjęć: © marketplace.mastercard.com

MasterCard jeden z dwóch największych na świecie wystawców kart płatniczych i kredytowych uruchomił własny supermarket (marketplace) internetowy. Oznacza to przełom w technice posługiwania się kartami płatniczymi. Do tej pory bowiem wystawcy wyłącznie oferowali technologię i rozliczali cudze transakcje kartami. Obecnie zaczynają konkurować z własnymi klientami - informuje wtorkowy The New York Times

Według gazety supermarket powstał we współpracy z firmą internetową wyspecjalizowaną w tworzeniu serwisów zakupowych, technologiczną spółką Next Jump. Firma ta posiada system służących do monitorowania zachowań klientów tysięcy sklepów internetowych i witryn zakupowych, co wspomaga dostawcom tworzenie oferty w dużym markecie internetowym.

Witryna o nazwie MasterCard Marketplace została uruchomiona w poniedziałek 1. kwietnia wieczorem.

Źródło zdjęć: © (fot. marketplace.mastercard.com)
Źródło zdjęć: © (fot. marketplace.mastercard.com)

Pomysł Master Card znalazł jednak krytyków, bowiem specjalistom ds. bezpieczeństwa i prawnikom wyspecjalizowanym w regulacjach dotyczących Internetu nie podoba się zmiana roli firmy. Jak powiedziała The New York Times prof. Anita L. Allen, prawnik z University of Pennsylvania na ostatku zaczynamy być obywatelami świata, w którym nie mamy żadnej kontroli nad wykorzystywaniem naszych danych osobowych. Dotąd żaden z wystawców kart nie zdecydował się na taka zamianę ról: American Express uruchomił stronę "Daily Wish", na której można było uzyskiwać zniżki, Visa promował program RightCliq, w którym konsumenci uzyskiwali rabaty w sklepach online, ale mikt nie próbował bezpośredniej sprzedaży detalicznej we współpracy z producentami. Według The New York Times "mieszane uczucia" budzi także fakt, iż w supermarkecie Master Card monitorowane są zachowania konsumentów, a oprogramowanie Next Jump będzie sprawdzać jaka oferta interesuje jakiego użytkownika.

MasteCard informuje jednak, że będzie pracować na zachowaniem prywatności w swoim supermarkecie. Jeden z pomysłów zakłada, że konsumenci musieliby się logować na stronie i w loginie nie byłoby danych osobowych. Dostawcy nie otrzymywaliby też profili kupujących a tylko dane o grupach np. jakie są zakupy osób o określonych dochodach czy posiadających małe dzieci.

Jednak profesor komunikacji społecznej Joseph Turow z University of Pensylvania stwierdził, że dzielenie przez marketplace w rodzaju MasterCard użytkowników na grupy według upodobań to przejaw swoistej "dyskryminacji społecznej" bowiem "nie zawsze to, co jest dobre dla mojego sąsiada jest dobre dla mnie", a chronienie danych osobowych klientów przed dostawcami to dopiero pierwszy krok w ochronie tych danych, czym Master Card będzie się musiał zająć.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.