Marketing w wyszukiwarkach. Raport Interaktywnie.com

Marketing w wyszukiwarkach. Raport Interaktywnie.com09.03.2015 12:18
Artykuł sponsorowany

Sztuczki pozycjonerów przestały być skuteczne, a zaczęły poważnie szkodzić. Specjaliści od marketingu w wyszukiwarkach muszą się dostosować do nowych wymagań Google, które bez litości karczuje farmy spamerskich linków. Teraz liczy się użytkownik i to, co jest dla niego ważne, czyli unikalne i angażujące treści opakowane w responsywnej formie.

W 201. roku branżę SEO nawiedziły aż dwa trzęsienia ziemi: w maju, kiedy weszła aktualizacja algorytmu Panda; i w październiku, gdy wdrożona została kolejna wersja Pingwina. Pierwszy z algorytmów wziął na celownik jakość witryny i unikalność treści, drugi - profil linków prowadzących do strony.

Specjaliści, którzy pozycjonowali łatwo, szybko i tanio musieli zmienić podejście albo... branżę, bo stare, spamerskie, metody po prostu przestały działać.

_ - Zmiany wymusiły dalszą poprawę jakości, co z pewnością jest bardzo pozytywnym czynnikiem, gdyż największa bolączką rynku SEO i SEM, a zwłaszcza SEO w Polsce były zawsze małe firmy, które z jakością działań nigdy nie miały nic wspólnego _ - mówi Michał Herok, managing director SEOgroup. - _ Ten etap się definitywnie kończy. Można powiedzieć, że rynek mocno dojrzał i poprzeczka związana z prowadzeniem efektywnych działań również się podniosła. _

Jakie działania wysunęły się na pierwszy plan? Przede wszystkim doskonalenie budowy i kodu źródłowego serwisów, a także tworzenie unikalnego kontentu.

_ - Optymalizacja strony (również pod zapytania mobilne) i rozwój treści angażujących internautów w połączeniu ze strategią content marketingową, dedykowaną promocją SEO oraz stale rosnącą rolą social media, będzie motorem do rozwoju witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania _ - nie ma wątpliwości Dariusz Szpak z OX Media.

Rewolucji nie będzie za to w branży SEM. Gdy rok temu Interaktywnie,com prognozowało wydatki w tym sektorze, specjaliści szacowali, że zbliżą się one do miliarda złotych. W tym roku ma być lepiej. Większość zgodnie uznaje, że bariera miliarda zostanie przekroczona.

Firmy działające w branży liczą, że wzrost nastąpi również pod względem udziału kanału mobilnego w całości wyszukiwań w polskiej sieci. Najwięksi optymiści zakładają w 201. roku będą stanowiły ponad 30 procent.

_ - W pierwszym tygodniu tegorocznych finałów futbolu amerykańskiego, według danych podawanych przez Google, 78 proc. zapytań pochodziło z mobile! To pokazuje, że na udział wyszukiwań mobilnych należy patrzeć w odniesieniu do branży, ale też specyfiki prowadzonego biznesu. W wielu sektorach, także w Polsce udział ten może już przekraczać 50 proc.! _- twierdzi Cezary Lech z MaxROY.com.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.