"Lubię to" nowym sposobem sprzedaży

"Lubię to" nowym sposobem sprzedaży22.03.2012 11:35
Źródło zdjęć: © Johannes Fuchs / CC

Rosnąca popularność tabletów i smartfonów, które wykorzystywane są głównie do zabawy, sprawiła, że w sprzedaży pojawił się nowy trend - zwany Likeonomics

Najnowsze trendy w e-sprzedaży oraz przyszłość handlu były głównymi tematami konferencji "Wyzwanie: e-commerce” zorganizowanej przez Harvard Business Review Polska, która odbyła się 16 marca 2012r. w Warszawie. Zdaniem Gerda Leonharda, gościa specjalnego konferencji - _ "Popularne zjawisko wykorzystywania mediów społecznościowych w procesie zakupowym jest nieuniknione i będzie dotykać wszystkich przedsiębiorstw, także tych z sektora B2B. Świadczy to o tym, że wchodzimy w erę społecznego biznesu, a proces kupna jest w istocie doświadczeniem społecznym. Tradycyjni konsumenci, w dotychczas nam znanej formie, powoli odchodzą w zapomnienie, a ich miejsce zajmują: aktywni użytkownicy, zapaleni fani, wnikliwi słuchacze, dociekliwi widzowie, przyjaciele oraz naśladowcy” _.

Zaufanie przeliczane na gotówkę

Biznes opiera się na zaufaniu, a platformy skupiające grupy użytkowników i stanowiące swoistą "pocztę pantoflową", są miejscem, gdzie jest ono budowane. Kupujemy chętnie jeśli ufamy sprzedawcy - handel bez kontekstu społecznego, bez zaufania, będzie z biegiem czasu zanikał. Spowodowane jest to nie tylko wzrastającą rolą mediów społecznościowych, ale także zmianą oczekiwań klientów, dla których coraz większe znaczenie ma jakość kontaktu poprzedzającego zakup. Świadczy to o tym, że obok zaufania, najważniejszą walutą w walce o klienta będzie gotowość poświęcenia mu wystarczającej uwagi - wielu z nich nie kupi towaru jeżeli wcześniej nie nawiążą relacji z dostawcą czy marką. Firmy, które odnoszą sukces wchodzą w interakcje z klientami jeszcze przed transakcją. W Szwajcarii ludzie wykorzystują Facebooka do poszukiwań i kupna samochodów, co ciekawe, nie korzystają przy tym z eBaya. Powodem tej sytuacji jest fakt, że kupujący lubią „zapoznać się”. ze sprzedawcą, a Facebook umożliwia obejrzenie profilu
sprzedającego, co daje poczucie swoistego urealnienia.

Utrzymać klienta

"Składanie zamówień na stronie internetowej poprzez konieczność rejestracji spowoduje, że możemy utracić 9. proc. klientów. Lepszym rozwiązaniem jest możliwość logowania się przez Facebooka, dzięki któremu zyskamy większą bazę wiedzy o preferencjach klientów. Ułatwi to także dostosowanie asortymentu do ich potrzeb" - mówił Gerd Leonhard podczas konferencji "Wyzwanie: e-commerce".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.