Logotyp Apple to bluźnierstwo?

Logotyp Apple to bluźnierstwo?22.10.2012 12:40
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Wbrew pozorom Apple nie odpowiada za całe zło tego świata. Można co prawda twierdzić, że iGażety są grzechu warte i wzbudzają niezdrowe pożądanie, ale bluźnierstwo to już chyba lekka przesada.

Okazuje się, że nie. Przynajmniej w Rosji, w której pojawiły się grupy Prawosławnych, którzy uważają, że logo firmy z Cupertino jest bluźniercze ponieważ odwołuje się do grzechu pierworodnego. Tak –. nadgryzione jabłuszko Apple jako obraz owocu z Drzewa Poznania Dobra i Zła. Tego samego, które Ewa podała Adamowi.

Choć taka interpretacja na pewno połechtałaby mile ego śp. Steve’a Jobsa, Księga Rodzaju słowem nie wspomina o jabłkach. Nadgryzionych czy nie. Tam pojawiają się tylko owoce, więc, nawet przyjmując biblijną logikę, ktoś tu się chyba mocno zagalopował.

Zgodnie z tym co podaje agencja Interfax niektórzy, co bardziej zapalczywi, Rosjanie nawet starają się zastąpić bluźniercze jabłko na obudowach swoich gadżetów bardziej odpowiednim motywem. Z reguły z lepszym skutkiem dla ich sumienia, a z gorszym dla gwarancji.

W rzeczywistości inspiracją dla nazwy firmy było jabłko, które, według legendy, spadło na głowę sir Isaaca Newtona, co miało przyczynić się do tego, że uczony zaczął zastanawiać się nad grawitacją. Pierwsza wersja logotypu Apple przedstawiała właśnie tę scenę, ale później uznano, że jest ono zbyt skomplikowane i uproszczono je do znanego dziś na całym świecie nadgryzionego jabłuszka. Choć pracownicy agencji Regis McKenna and Associates, którzy przygotowywali dzisiejsze logo Apple, zapewne zdawali sobie sprawę ze skojarzeń jakie będzie ono budziło, nie spodziewali się raczej, że ktoś potraktuje to aż tak poważnie.

Zobacz: Jaką kuchenkę mikrofalową kupić?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.