Lodówkomaty, czyli Paczkomaty z żywnością. InPost ustawił je pod marketami

Lodówkomaty, czyli Paczkomaty z żywnością. InPost ustawił je pod marketami18.04.2020 13:56
Źródło zdjęć: © twitter | Rafał Brzoska

“Nowa usługa z kolejnym dużym graczem – lodówkomaty by @PaczkomatyPL dla dostaw żywności świeżej – czas start!” – napisał na Twitterze prezes InPostu Rafał Brzoska. Pierwsze lodówkomaty już stanęły przed marketami Auchan.

Lodówkomaty to nic innego jak Paczkomaty, do których można zamówić produkty takie jak: warzywa, owoce, mrożonki, produkty świeże, artykuły farmaceutyczne, kosmetyki, torty, ciasta, kwiaty czy upominki. Jak na razie projekt usługi firmy InPost jest na etapie pilotażowym, ale wkrótce może stać się równie popularny, co Paczkomaty.

Do Lodówkomatów dołącza Auchan Direct, wraz ze świeżą żywnością

Francuska sieć sklepów Auchan od dawna prowadzi w Polsce usługę Auchan Direct. Teraz w ramach swojego e-grocery będzie dostarczać żywność również do sieci automatów z kontrolowaną temperaturą przechoywania, zwanych Lodówkomatami.

Jak na razie nie ma ich zbyt wiele, a część już stojących automatów jeszcze nie uruchomiono. InPost posiada aktualnie 50 lodówkomatów. 35 z nich znajduje się w Warszawie i okolicach, a 15 w Krakowie. Wśród nich, 11 widnieje nadal jako nieaktywne.

Koronawirus a e-commerce i handel żywnością

W ubiegłym roku jedyny konkurent Lodówkomatów - Cooler, wypowiedział umowy swoim partnerom. Na początku tego roku rozpoczął się proces demontażu urządzeń, których było około 25. Marka Cooler współpracowała z firmami takimi jak Carrefour, Piotr i Paweł, Auchan czy Frisco.

Ale teraz żyjemy w czasach pandemii koronawirusa. Allegro i niektóre sklepy internetowe, głównie handlujące elektroniką, przeżywają złote czasy. Handel w sieci kwitnie. Z tego względu InPost stawiana rozwój Lodówkomatów teraz szczególną uwagę.

“Nasz pilotażowy projekt lodówkomatów właśnie pozyskał nowego dużego partnera w dostawach świeżej żywności z gwarantowaną zachowaną temperaturą dostaw. Zarówno mrożonki jak i świeże owoce i warzywa. Widzimy olbrzymi potencjał w kanale e-grocery i zamierzamy na nim odcisnąć swoje mocne inpostowe piętno:) Okres inwestycji w tej materii czas zacząć!” – napisał Rafał Brzoska na swoim profilu LinkedIn.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.