Lime wprowadzał użytkowników w błąd. Po naszej interwencji zwróci pieniądze

Lime wprowadzał użytkowników w błąd. Po naszej interwencji zwróci pieniądze03.06.2019 11:06
Źródło zdjęć: © WP.PL | Jakub Wątor

Przez miesiąc korzystałem z Lime'a, przekonany, że nie pobiera automatycznie pieniędzy. Myliłem się. W wyniku błędu w aplikacji traciłem kolejne złotówki. Nie byłem jedyny. Po interwencji WP Tech Lime wszystkim pokrzywdzonym odda pieniądze.

Sprawa jest tak prosta, że aż zaskakująca. Na fali popularności elektrycznych hulajnóg jakiś miesiąc temu zainstalowałem sobie apkę Lime'a, by sprawdzić, skąd to całe szaleństwo. Przelałem z karty 100 zł na konto w apce i zacząłem zabawę.

Wciągnęło mnie. Hulajnóg jest pełno i łatwo je znaleźć. W większości nie są uszkodzone i mają naładowane baterie. Jakby tego było mało, są takie tanie! Co prawda Bolesław Breczko z WP Tech żegnał się z Limem, gdy ten podniósł opłatę startową z 2 do 3 zł, ale mi za bardzo się podobało, żebym zrezygnował.

Wpłaciłem 100 zł, wydałem 400

Gdy po kolejnych kilku dniach wciąż mogłem odblokować hulajnogę Lime'a i nią jechać, coś zaczęło mi nie pasować. Spojrzałem w zakładkę "Portfel" w apce. Saldo - zero złotych. Ale płatność automatyczna - zgodnie z moją deklaracją przy instalacji apki - jest wyłączona.

Źródło zdjęć: © Lime
Źródło zdjęć: © Lime

Postanowiłem jednak spróbować pojechać i - udało się! Zajrzałem dalej w apkę. W "Portfelu" można swym saldem zarządzać. Po kliknięciu moim oczom ukazała się nowa zakładka, a tam... płatność automatyczna włączona.

Źródło zdjęć: © Lime
Źródło zdjęć: © Lime

Czyli moja stówka skończyła się dawno temu, a Lime wbrew mojej deklaracji odpalił automatyczne pobieranie kasy. I schował tę informację w jednej z zakładek, podczas gdy w "Portfelu" widnieje komunikat absolutnie odwrotny - że płatności automatyczne są wyłączone.

W ciągu miesiąca od instalacji apki Lime'a wydałem w niej 398,5 zł. Czyli cztery razy tyle, ile na początku zakładałem. A kasa dalej leciała.

Jak odzyskać pieniądze?

Okazało się, że moje podejrzenia były słuszne. Poprosiłem biuro prasowe Lime o wyjaśnienie. Firma przyznała się do błędu przy projektowaniu aplikacji, który mógł wprowadzać w błąd użytkowników.

"Pracujemy nad jak najszybszym usunięciem tego błędu. Wszyscy użytkownicy, którzy w wyniku nieprawidłowego działania systemu ponieśli koszty, mogą zwrócić się z prośbą o pomoc na adres support-pld@limebike.zendesk.com i otrzymać zwrot środków" - czytamy w przesłąnym do naszej redakcji oświadczeniu.

Polecam zatem wszystkim użytkownikom Lime'a sprawdzić, czy nie padliście także ofiarą błędu i nie należy się wam zwrot. A może podobne błędy znajdziecie w innych aplikacjach dotyczących wypożyczania hulajnóg, rowerów czy skuterów? Jeśli wpadniecie na taki trop, możecie podzielić się z nami sytuacją, wysyłając maila na dziejesie.wp.pl.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.