LG rozpoczyna onLife. Pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy

LG rozpoczyna onLife. Pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy12.07.2010 10:29
Źródło zdjęć: © LG

Firma LG zainicjowało pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy o nazwie onLife, który rozgrywać na oczach mieszkańców Warszawy przez siedem dni. Wybrany w trakcie specjalnego procesu rekrutacji ochotnik - Patryk, na tydzień stanie się bohaterem wydarzenia i zamieszka w szklanym, całkowicie przezroczystym „Kubiku LG” zaprojektowanym specjalnie na potrzeby eksperymentu.

Szklany apartament LG stanął w samym centrum stolicy (przy wejściu do Złotych Tarasów od strony Emilii Plater), a przebywający w nim bohater będzie komunikować się ze światem zewnętrznym tylko i wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego LG Swift (GT540. przez portal społecznościowy Facebook (profil Patryk ‘onLife’ Tomżyński) oraz Fan Page onLife.

Źródło zdjęć: © (fot. LG)
Źródło zdjęć: © (fot. LG)

Bohater akcji będzie miał 7 dni na zbudowanie wokół siebie siatki kontaktów i społeczności, która pomoże mu wydostać się ze szklanego apartamentu w trakcie toczącej się gry o jego uwolnienie.

W trakcie akcji główny bohater ma szansę stać się „duszą towarzystwa”, gdyż tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w „Kubiku LG”. pozwolą mu wrócić do świata realnego.

LG stworzyło onLife, ponieważ pragnie sprawdzić na ile każdy z nas znajdując się nawet na bezludnej wyspie –. czego symbolem jest szklany Kubik, może prowadzić życie towarzyskie tylko przy pomocy telefonu LG z dostępem do portali społecznościowych?

Na ile każdy z nas może aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach, w których biorą udział nasi znajomi, nawet, jeśli fizycznie przebywamy w innym miejscu oraz czy w mobilnej przestrzeni interaktywnej będąc w jednym miejscu można mieć cały świat w zasięgu ręki? Oto jest pytanie na które pomoże odpowiedzieć eksperyment LG.

„Portale społecznościowe pozwoliły na przestrzeni kilku ostatnich lat zbudować swoim społecznościom zupełnie nową rzeczywistość. Chcemy dowiedzieć się, jak bardzo wirtualna rzeczywistość przenika się dzisiaj z tą prawdziwą”. – mówi Ireneusz Smaga, Wiceprezes ds. Marketingu i Sprzedaży w LG Electronics Polska. „Wiemy, że granica jest bardzo płynna, a nasz eksperyment ma sprawdzić jak daleko jesteśmy już w ewolucji komunikacji z naszymi przyjaciółmi. Czy nadal potrzebujemy komputerów? Może okazać się, że jeden z telefonów LG w zupełności wystarczy!” – dodaje.

Osoba uczestniczącą w eksperymencie przebywa w onLife –. odpowiedniku wirtualnej rzeczywistości, która istnieje naprawdę. Tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka jej znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w szklanym Kubiku LG pozwolą jej wrócić do świata realnego. Wszyscy obserwatorzy będą mogli na żywo sprawdzać, czy to co dzieje się np. na Facebooku jest w stanie zmieniać realną sytuację uczestnika akcji w onLife.

Podczas trwania eksperymentu, główny bohater przy pomocy telefonu LG Swift przeprowadzi szereg gier oraz inicjatyw, dzięki którym zaktywizuje społeczność internetową zgromadzoną wokół siebie zarówno w realu jak i w sieci.

Równocześnie na specjalnie dedykowanym Fan Page „on Life” w portalu Facebook.pl będzie przeprowadzona gra ARG (Gra Rzeczywistości Alternatywnej), w której jedną z zasad będzie odnalezienie specjalnych kodów ukrytych w różnych częściach Warszawy. W ten sposób współpraca internautów połączona z działaniem w świecie rzeczywistym stanie się jedynym kluczem do wydostania Patryka z Kubika LG.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.