Lateksowe rewolucje. Duży rozmiar coraz popularniejszy

Lateksowe rewolucje. Duży rozmiar coraz popularniejszy20.07.2012 10:53
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nie było dotąd technologii druku, która w tak prosty sposób sprawiałaby, że najbardziej fantazyjne projekty grafików i architektów stają się namacalne, a firmy poligraficzne mogą dostosować się do powszechniejącej formy zamówień - niskonakładowych, realizowanych błyskawicznie i na każdej prawie powierzchni. Od kadłubów jachtów i karoserii samochodów po chińską porcelanę czy perkusję.

Nie było dotąd technologii druku, która w tak prosty sposób sprawiałaby, że najbardziej fantazyjne projekty grafików i architektów stają się namacalne, a firmy poligraficzne mogą dostosować się do powszechniejącej formy zamówień - niskonakładowych, realizowanych błyskawicznie i na każdej prawie powierzchni. Od kadłubów jachtów i karoserii samochodów po chińską porcelanę czy perkusję.

Tajemnice druku lateksowego
Korzyści z zastosowania technologii druku lateksowego HP odzwierciedla dynamika popytu. W 201. r. w Europie Zach. aż 40 proc. sprzedanych urządzeń w popularnym segmencie do 1,6 metra było drukarkami lateksowymi. W Polsce kupiono ich dwa razy więcej niż rok wcześniej. Tym samym druk lateksowy stał się najszybciej rozwijającą się technologią wielkoformatową, rewolucjonizującą dotychczasowy sposób wizualizowania projektów.

Druk lateksowy może być zastosowany na ponad 50. typach powierzchnii o najbardziej wymagających wypukłościach . Zarówno na billboardach, lusterkach samochodowych czy turbinach wiatrowych wystawionych na ekstremalne warunki pogodowe, jak i wewnątrz restauracji, pokoi hotelowych, w prywatnych mieszkaniach czy nawet szpitalach. Nie ma przy tym znaczenia, czy mamy bezpośrednią styczność z zadrukowanymi przedmiotami.

Przykładowo, maszyna HP Scitex XL150. w ciągu 15 godzin umożliwiła wydrukowanie na płachcie zdjęcia o podstawie 60 m i wysokości 20 m, bijąc tym samym rekord Guinnessa. Żadne z rozwiązań służących do wizualizowania tak dużych projektów nie zapewniało dotąd tak szybkich efektów. Dotyczy to także technologii druku solwentowego, który często wymaga nawet całodobowego suszenia.

Tusze lateksowe zaraz po pokryciu nośnika schną w ciągu kilku sekund, dzięki czemu wydruk jest od razu gotowy do nanoszenia na docelową powierzchnię. Dla marketingowców i reklamodawców, jak i dla firm poligraficznych, to bezcenne udogodnienie i idealny oręż we współczesnej batalii o rynek.

Niezależnie od tego, czy lateksowy wydruk aplikowany jest na tekstyliach, płótnie, foliach, materiałach do podświetleń lub innych nowatorskich mediach, pigment utrzymuje swoje kolory oraz maksymalną odporność na wodę i światło w zamkniętych pomieszczeniach przez 5 lat (po laminowaniu żywotność wydłużą się o kolejne 5 lat), a w przypadku zewnętrznego zastosowania odpowiednio przez 3 i 5 lat, i to nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Koszt druku lateksowego waha się od 4. do 80 PLN za metr kwadratowy wydruku, w zależności od użytego podłoża.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.