Kupujesz bilet i psujesz system. Nowoczesne kasowniki mają spory problem

Kupujesz bilet i psujesz system. Nowoczesne kasowniki mają spory problem13.03.2018 14:26
Źródło zdjęć: © WP.PL

We Wrocławiu zamontowano kasowniki, które zamieniają kartę płatniczą w bilet. Pobierane są środki, a w przypadku kontroli wystarczy przyłożyć kartę do terminala kontrolera. Niestety, urządzenia nie zawsze działają poprawnie. I bardzo łatwo je zepsuć.

"Pasażerowie otrzymają możliwość kupienia biletu jednorazowego lub czasowego bezpośrednio w kasowniku, w modelu bilet na karcie. System URBANCARD będzie automatycznie przypisywać taki bilet do numeru karty płatniczej, którą był dokonany zakup. Dzięki temu papierowy bilet w ogóle przestanie być potrzebny, a jego rolę z powodzeniem przejmie karta zbliżeniowa" - tak opisywała nowe wrocławskie kasowniki Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe. Urządzenia zaczęły działać we Wrocławiu 8. marca.

System jest więc wygodny i bezpieczny. Kontrolerzy za pomocą terminali sprawdzają jedynie, czy za pomocą karty rzeczywiście dokonano zakupu, a wszelkie są automatycznie szyfrowane i zapisane w bezpiecznej formie. Ale nie w tym rzecz - nowoczesne kasowniki mają inną wadę.

Niebezpiecznik, a także serwis Dobre Programy, opisują przykład użytkownika, który… zawiesił system. Wystarczyło spróbować kupić bilet za pomocą Google Play, by kasownik się zresetował. A co za tym idzie, opłacenie przejazdu jest niemożliwe.

Jak piszą komentujący, kupno biletu w ten sposób to loteria. Czasami się udaje, czasami nie. Użytkownicy systemu zwracają również uwagę, że problemy występują z kartami mBanku. Niektóre transakcje są odrzucane.

Na szczęście niedziałający biletomat nie spowoduje, że użytkownicy będą ukarani mandatem. W przypadku kontroli wystawione zostanie wezwanie do zapłacenia należności przewozowej, czyli normalnej ceny biletu, w ciągu 7 dni.

Jest jeszcze jeden problem z nowoczesnymi kasownikami. Jak pisze jeden z wykopowiczów, wiele osób nie jest świadomych, że biletomat… nie wydaje biletów. Kupujący nie wiedzą, że ich biletem jest karta, którą opłacili przejazd. Mogą więc pomyśleć, że skoro kartonikowy bilecik nie wyleciał, to znaczy, że trzeba powtórzyć transakcję.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.