Koszt wyprodukownaia Samsunga Galaxy S7 to jedna trzecia jego ceny

Koszt wyprodukownaia Samsunga Galaxy S7 to jedna trzecia jego ceny15.03.2016 12:52
Źródło zdjęć: © Sebastian Kupski, Wirtualna Polska

Przedsprzedaż Samsungów Galaxy S7 i S7 Edge przyciągnęła 2,5 razy więcej klientów niż z serii S6. Po telefony ustawiły się kolejki.

Wygląda na to, że Samsung zaczyna zbliżać się do miana kultowego brandu klasy Apple'a. Z ofertą obejmującą również tanie, mniej ekskluzywne urządzenia, jest to trudne zadanie. Ale po najnowsze Galaxy S7 i S7 edge ustawiły się przed sklepami sznurki chętnych. Byli tacy, którzy stali przed salonami od 2 nad ranem.

Co ciekawe, aż 61 proc. sprzedaży stanowił w pierwszym dniu droższy model S7 Edge, jak wynika z danych holenderskiego oddziału Samsunga. Jest to informacja o tyle interesująca, że Samsung miał zmienić proporcje produkcji obu wersji urządzeń. W zeszłym roku na 4 płaskie Galaxy S6 przypadał jeden Galaxy S6 edge, w tym roku proporcja wynosi 3:2. Wygląda na to, że firma nie doceniła potencjału wariantu z większym, zakrzywionym ekranem.

Według wcześniejszych doniesień, Samsung planował wyprodukować do końca marca 17,2 mln sztuk nowych flagowców, tymczasem już teraz pojawiają się problemy z dostępnością. Sprzedaż 15,8 mln sztuk zeszłorocznych Samsungów Galaxy S6 i S6 Edge zajęła 3 miesiące.

Skąd takie powodzenie? Pamiętajmy, że w przedsprzedaży, producent do S7 dorzucał gogle wirtualnej rzeczywistości Gear VR. Dodatkowy gadżet do całkiem fajnej za darmo - czemu nie? Poza tym, weźmy też pod uwagę echo, jakie towarzyszyło wprowadzenie na rynek modelu Galaxy S6. Wiele osób, które nie zdecydowały się na dość drogi zakup modeli S6 jednak przystali na wyposażenie się w S7. Media na całym świecie, w tym także my, nazwaliśmy w końcu tego smartfona telefonem bardzo bliskim ideału. A zastanawialiście się może jak jest zbudowany S7?

Złożono 2,5 razy więcej zamówień niż w przypadku najpopularniejszego wcześniej modelu linii Galaxy, ale do teraz tajemnicą wciąż pozostawał koszt produkcji najnowszego flagowca koreańskiego producenta.

Źródło zdjęć: © (fot. chip / gsmarena)
Źródło zdjęć: © (fot. chip / gsmarena)

Z najnowszego raportu analitycznej firmy IHS, która w przeszłości trafnie wyceniła m.in. koszt produkcji iPhone'a 6, wynika, że całkowita wartość wszystkich materiałów użytych w Galaxy S7 wynosi 255 dolarów. To dokładnie o 1 dolar mniej niż koszt materiałów z dwuletniego już Galaxy S5. Według obecnego kursu dolara, daje to nam 984 złote.

Najdroższą częścią Samsunga Galaxy S7 jest procesor Snapdragon 820. którego szacunkowy koszt wynosi 62 dolary. 12-megapikselowa kamera z technologią Dual Pixel wyceniana jest na 14 dolarów, podczas gdy montaż całego urządzenia na 5 dolarów.

Końcowa cena Samsunga Galaxy S7 to około 670 dolarów (ale cena dla Polski to ok. 3200 zł), a więc ponad dwa razy więcej niż sam koszt produkcji. Wydawać by się mogło, że producent zarabia tu krocie, jednak musimy pamiętać, że podzespoły telefonu to tylko drobny ułamek całości. Do tego dochodzą jeszcze m.in. koszty marketingu, przygotowanie oprogramowania, transport, magazynowanie, utrzymanie serwisu oraz praca ludzi i maszyn. A to już z pewnością nie są małe pieniądze. Bez dokładnych danych trudno powiedzieć, ile tak naprawdę Samsung zarabia na swoich urządzeniach.

udm / słk

WP / chip / telepolis

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.