Komunikacja marketingowa w epoce 3.0, czyli jak marki mogą i powinny przygotować się na nadejście 2030 roku

Komunikacja marketingowa w epoce 3.0, czyli jak marki mogą i powinny przygotować się na nadejście 2030 roku19.04.2016 12:46

Mobile marketing, big data, model programmatic, Internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość – które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe za 5, 10 czy 15 lat? Czy tradycyjne media odejdą do lamusa? Wbrew skojarzeniom, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego, chociaż technologia zacznie odgrywać w komunikacji marketingowej najważniejszą rolę. Głównym zaś hamulcem technologicznych zmian będzie… człowiek.

Mobile marketing, big data, model programmatic, Internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość – które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe za 5, 10 czy 15 lat? Czy tradycyjne media odejdą do lamusa? Wbrew skojarzeniom, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego, chociaż technologia zacznie odgrywać w komunikacji marketingowej najważniejszą rolę. Głównym zaś hamulcem technologicznych zmian będzie... człowiek.

Robert Stępowski w książce „Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja” udowadnia, że w przyszłości komunikacja marketingowa będzie coraz trudniejsza. Nie **pojawią się rozwiązania, które za jednym kliknięciem zdobędą dla nas klientów. Przeciwnie, dobór odpowiednich narzędzi będzie wymagał od marketerów dużo większego zaangażowania, analizy i niemal indywidualnego podejścia do każdego klienta. _ Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej najbliższych lat. To pojedynczy człowiek, a nie grupa będzie celem komunikatów reklamowych. Marka będzie musiała odpowiadać na konkretne oczekiwania i potrzeby klienta tu i teraz _ – tłumaczy Robert Stępowski, autor książki.

Jednak jak dotrzeć z przekazem reklamowym indywidualnie do każdego klienta? Zarówno autor, jak i jego rozmówcy są zgodni – w 2030 roku największy udział w komunikacji marketingowej będzie stanowił digital. _ Za 14 lat prawdopodobnie już niemal wszystko będzie podłączone do Internetu: samochody, sprzęty gospodarstwa domowego, żarówki, gadżety itp. One wszystkie będą ułatwiać nam życie, ale jednocześnie zbierać na temat naszych zachowań i preferencji zakupowych bardzo dużo danych, co sprawi, że marketerzy będą w stanie przesłać nam komunikat marketingowy w odpowiednim czasie, miejscu i w określonej sytuacji _ – wylicza Stępowski.

Autor książki „Komunikacja marketingowa 2030” przekonuje, że dotychczas pewne były tylko śmierć i podatki, a teraz do tego zestawu należy dodać jeszcze trwający cały czas proces zmiany.

Książka podzielona została na dwie części. W pierwszej autor opisuje aktualne trendy w marketing i radzi, jak już dziś efektywnie wykorzystywać niektóre narzędzia (m.in.: content marketing, wideo, wyszukiwarki SEO i SEM, mobile, big data, VR) do promocji marki lub jakie znaczenie dla marketerów pewne trendy będą miały w przyszłości. Natomiast druga część to rozmowy z wybitnymi przedstawicielami polskiej reklamy i public relations, z których wyłania się pełny obraz trendów, które będą coraz silniejsze i w latach 2016-2030 dokonają głębokich zmian w komunikacji marketingowej.

Rozmówcami autora są:

– Jakub Bierzyński

– Sebastian Hejnowski

– Paweł Kastory

– Norbert Ofmański

– Włodzimierz Schmidt

– Marek Staniszewski

– Paweł Trochimiuk

– Tadeusz Żórawski.



Robert Stępowski – przedsiębiorca, propagator wiedzy marketingowej, niezależny ekspert i konsultant w dziedzinie marketingu miejsc oraz personal brandingu. Założyciel platformy www.MarketingMiejsca.com.pl (2008). Od 16 lat pisze i publikuje – jako dziennikarz, autor książek i bloger. Jego liczne artykuły i komentarze publikowane były m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, na portalach Onet Biznes, Wirtualnemedia.pl, PRoto.pl oraz w magazynach „BRIEF”, „Rynek Turystyczny”. Współpracował z radiową Jedynką oraz kierował działem online Radia Dla Ciebie i tygodnikiem „Nasze Miasto”. Jest autorem książek: „Inny świat, czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” (2012), „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów” (2014 i 2015), „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” (2014), „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?” (2015) i „Jak osiągnąć sukces” (2015) oraz współautorem publikacji „Marketingowe Vademecum
Wiedzy Lidera Samorządowego”, cz. 1 i 2. Od 2010 roku prowadzi wydawnictwo ROSTER (print i online) oraz agencję doradczą. Autor bloga www.TrescJestNajwazniejsza.pl

Wydawnictwo Słowa i Myśli

Publikuje książki o tematyce biznesowo-marketingowej oraz z pogranicza psychologii. Czytelnikami są menadżerowie, właściciele firm, specjaliści w zakresie sprzedaży, marketingu, trenerzy biznesu, a także wszyscy zainteresowani nowym, inspirującym spojrzeniem na ekonomię i biznes. Książki Wydawnictwa Słowa i Myśli to publikacje nowoczesne, ambitne i przełamujące schematy. Zachęcają do dyskusji, do spojrzenia głębiej, pobudzają do działania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.