Kobiety pracujące w Krzemowej Dolinie doświadczają molestowania seksualnego

Kobiety pracujące w Krzemowej Dolinie doświadczają molestowania seksualnego13.01.2016 12:46
Źródło zdjęć: © PAP/Łukasz Ogrodowczyk

Według badania przeprowadzonego wśród żeńskiej kadry menedżerskiej w firmach Krzemowej Doliny, aż 60 proc. ankietowanych spotkało się z nieakceptowanym zachowaniem o charakterze seksualnym ze strony współpracowników płci męskiej. Kobiety nie walczą z tymi nadużyciami w obawie o pracę.

W badaniu pt. “Elephant In The Valley”. wzięły udział 222 kobiety pracujące na wyższych stanowiskach kierowniczych w technologicznych firmach Krzemowej Doliny w USA. Do wypełnienia ankiety zaproszono kobiety, które są zawodowo związane z tą branżą przynajmniej od 10 lat.

  1. proc. ankietowanych kobiet doświadczyło nieakceptowanego zachowania o charakterze seksualnym ze strony przełożonych. 66 proc. respondentek przyznało także, że czuło się wykluczonymi z możliwości nawiązywania nowych kontaktów biznesowych w związku ze swoją płcią. Aż 90 proc. przyznało, że podczas aktywności poza właściwym miejscem pracy - wyjazdu na delegację, udziału w konferencjach - doświadczyło seksistowskiego zachowania ze strony współpracowników płci męskiej.

- Takie sytuacje mają miejsce w całym środowisku Krzemowej Doliny. Nie możemy patrzeć na nie jako na pojedyncze przypadki niepożądanych zachowań na początku kariery młodych kobiet. Panie, które wzięły udział w badaniu są doświadczonymi pracownikami - kierują korporacjami, zajmują stanowiska wiceprezesów społek, są założycielkami firm - wyjaśnia w rozmowie z Forbesem Trae Vassallo, jedna z autorek badania.

- Nie mówimy tu także o zapraszaniu współpracowniczki na randkę. Problem dotyczy sytuacji, w których przeciwstawienie się nieakceptowanym zachowaniom o charakterze seksualnym skutkuje negatywnymi konsekwencjami dla relacji czysto zawodowych. Mężczyźni dopuszczający się tego typu zachowań, wykorzystują swoją pozycję władzy - tłumaczy Vassallo.

Aż 3. proc. kobiet, które padły ofiarą molestowania, zdecydowało się nie reagować na zaistniałą sytuację w obawie o negatywny wpływ podejmowanych działań na ich sytuację zawodową.

W badaniu pytano także o to, czy prywatne życie rodzinne kobiet było przedmiotem zainteresowania pracowników płci męskiej. 7. proc. kobiet przyznało, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej pytano je o stan cywilny i fakt posiadania dzieci. 40 proc. ankietowanych menedżerek czuło potrzebę unikania w pracy rozmów na temat rodziny by być traktowanymi poważniej. Aż 52 proc. kobiet zdecydowało się skrócić urlop macierzyński w obawie o negatywne wpływ długiej nieobecnej w pracy na rozwój ich kariery.

- Mamy nadzieję, że wyniki badania staną się impulsem do dyskusji na temat niepożądanych zachowań, jakie mają miejsce w branży technologicznej - mówią Forbesowi Trae Vassallo i Michele Madansky, autorki badania.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.