Kino domowe w wersji mini. Soundbar pod telewizor

Kino domowe w wersji mini. Soundbar pod telewizor30.09.2020 14:48
Dobrej jakości modele nie muszą kosztować wiele
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Kupując telewizor, trudno jest od razu zwrócić uwagę na jakość oferowanego przez sprzęt dźwięku. W sklepach panuje taki gwar, że ewentualne mankamenty dźwiękowe sprzętu odkrywamy dopiero w domu. Jeśli chcesz, żeby dźwięk współgrał z doskonałą jakością obrazu, warto postawić na niewielki dodatek.

Zintegrowany system audio łączący w sobie zalety kina domowego z nowoczesnym i kompaktowym wyglądem, to rozwiązanie dla osób, które chcą cieszyć się dobrej jakości dźwiękiem, ale nie mają miejsca na pełnowymiarowe głośniki.

Zestaw głośników w postaci prostej belki, którą umieścisz pod telewizorem, to stosunkowo niewielki koszt, który zapewni iście kinowe doznania podczas oglądania telewizji. Doskonale sprawdzi się w niewielkim pomieszczeniu, gdzie nie ma miejsca na pełnowymiarowe kino domowe, a także w sypialni czy pokoju dziecka.

Soundbar można podłączyć do telewizora przy pomocy kabla analogowego (w przypadku starszych modeli) lub wejścia HDMI. Urządzenie jest w stanie współpracować z innymi odtwarzaczami czy konsolami, znacznie zwiększając wrażenie z seansu lub rozgrywki.

Więcej niż jeden głośnik

W soundbarach znajdziemy od dwóch do ośmiu głośników, które zwrócone są w różnych kierunkach. Płynący z nich dźwięk odbija się od ścian pomieszczenia i kieruje się do punktu, w którym znajduje się widz. To zapewnia wrażenie dźwięku przestrzennego, mimo że jego źródło znajduje się w tym samym miejscu. Nie musisz bawić się w rozstawianie kolumn i męczyć się z poplątanymi kablami – soundbar zmieści się pod telewizorem, a nawet w przystosowanej do tego szafce rtv.

Jak uzyskać dźwięk przestrzenny

Najprostsze soundbary korzystają z technologii front surround. Wrażenie przestrzenności dźwięków poprawia się, gdy decydujesz się na soundbar w systemie 5.1 lub 7.1. W tego typu zestawach dołączono dodatkowy subwoofer odpowiadający za głębokie, niskie tony.

Soundbar sprawdzi się w małych pomieszczeniach, Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Soundbar sprawdzi się w małych pomieszczeniach
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Ile kosztuje dobry soundbar

W przeciwieństwie do kina domowego, nie musisz wydawać mnóstwa pieniędzy, by kupić dobrej jakości soundbar. Za sprzęt w zadowalającej jakości zapłacisz 300-500 złotych. Trzeba jednak pamiętać, że pełnię możliwości rozwiniesz dopiero wtedy, gdy ustawisz soundbar w stosunkowo niewielkim, zamkniętym pomieszczeniu. W obszernym salonie dźwięk po prostu się rozpłynie. Za to w niewielkich pomieszczeniach soundbar znacznie przewyższy większe kino domowe, gdyż dźwięk z poszczególnych odbiorników nie będzie się przenikać.

Nowe telewizory oferują obraz najwyższej jakości, jednak dźwięk może pozostawiać wiele do życzenia. Jeśli potrzebujesz urządzenia, które zapewni ci odpowiednią jakość dźwięku, zwróć uwagę na praktyczne soundbary. Emitowany przez nie dźwięk jest znacznie lepszy niż ten wypływający z niewielkich głośników telewizora.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.