Już prawie 90 procent internautów ogląda wideo w internecie. Co jest najpopularniejsze?

Już prawie 90 procent internautów ogląda wideo w internecie. Co jest najpopularniejsze?28.08.2020 11:25

W sieci najbardziej popularne są filmy, których długość nie przekracza 20 minut - wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu dla marketerów. Z miesiąca na miesiąc kurczą się przychody reklamowe platform telewizyjnych. Ich rolę przejmują serwisy intyernetowe.

Informacja prasowa Interaktywnie.com

Reklama wideo niegdyś kojarzona była wyłącznie z telewizją. Dzisiaj, średnio dziennie przed telewizorem spędzamy 4 godziny 16 minut i 4 sekundy. Wskaźnik ten spada od 2015 roku, kiedy to dziennie oglądaliśmy telewizję o prawie 7,5 minuty dłużej - pisze Interaktywnie.com. W związku z tym, nie ma co się dziwić, że marki bardzo często rezygnują z tej tradycyjnej formy reklamy na rzecz kampanii wideo, ale prowadzonych w sieci.

Dynamiczny wzrost rynku treści wideo w internecie dodatkowo zwiększa atrakcyjność tego przekazu reklamowego. W 2019 roku 87 procent internautów oglądało treści wideo w internecie co najmniej raz w tygodniu. To o 4 pkt. procentowe więcej niż miało to miejsce rok wcześniej. Najbardziej popularne są krótkie treści, których długość nie przekracza 20 minut. Dłuższe wideo ogląda 56 procent badanych, a na kolejnej lokacie znajdują się serwisy VoD z wynikiem przekraczającym 30 procent - czytamy w raporcie Interaktywnie.com.

W dodatku do 2021 roku, 82% ruchu w internecie będzie generowane przez treści wideo. Popularność wideo potwierdza również fakt, że żyjemy obecnie w kulturze, w której dominuje przekaz obrazkowy. Wynikom za 2020 rok będzie sprzyjać również izolacja społeczna wywołana pandemią z pierwszej połowy tego roku.

Tymczasem widoczność reklam wideo w polskim internecie w pierwszym kwartale 2020 roku wzrosła do poziomu 78 procent. Pod tym względem daleko nam jednak do średniej europejskiej, gdzie wynik ten kształtuje się na poziomie 90 procent.

Dlaczego tak się dzieje. Najczęściej wskazuje się na określenie “Below the Fold”, czyli wyświetlenie reklamy na dole, w niewidocznej części strony. Wśród polskich internautów wskazało na nią 57 procent badanych, a łącznie w całej Europie 41 procent ankietowanych. Wśród innych czynników najczęściej wymieniano “Too Little Area”, czyli zbyt mała powierzchnia wyświetlanej reklamy spowodowana często małym wyświetlaczem w stosowanym przez użytkownika urządzeniu.

Umieszczenie reklamy marki we właściwym środowisku i kontekście pozostaje jednym z czołowych wyzwań dla reklamodawców.

Mocną stroną reklamy wideo jest transparentność wyników. Wprawdzie kampanie oparte o wideo to nie tylko YouTube, ale serwis ten pozostaje czołowym graczem w tym zakresie. Z kolei jego efekty możemy mierzyć poprzez YouTube Analytics.

Informacja prasowa Interaktywnie.com

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.