Jakie telewizory kupują Polacy? Oto najpopularniejsze modele

Jakie telewizory kupują Polacy? Oto najpopularniejsze modele20.07.2015 14:26
Źródło zdjęć: © Fotolia / dina777

Końcówka 2014 roku okazała się dla producentów telewizorów bardzo hojna, ale już w pierwszym kwartale 2015 sprzedaż znowu zaczęła spadać. Agencje badawcze widzą jednak przyszłość w telewizorach 4K i przewidują, że ta właśnie kategoria pobudzi rynek płaskich telewizorów. Żeby jednak tak było musi powstawać kontent. Póki co media bardzo powoli rozwijają żagle jakości Full HD.

Rynek telewizorów już od dłuższego czasu przeżywa swoisty kryzys. Trzy ostatnie lata to dla producentów płaskich telewizorów ciągły spadek sprzedaży. Firmy dwoją się i troją by dostarczyć klientom jak najbardziej konkurencyjny produkt. Poprawiana jest rozdzielczość i jakość wyświetlanego obrazu, dodawane są funkcję wyświetlania 3D, Smart TV. Niektórzy z producentów rozbudowują interfejsy swoich telewizorów o obsługę głosem lub za pomocą gestów. Z drugiej strony trudna sytuacja rynkowa zmusza ich do większej optymalizacji kosztów i pozbywania się nierentownych linii produkcyjnych. Rynek zweryfikował między innymi produkcje telewizorów plazmowych. Tego typu ekrany przestały być interesujące dla klientów mimo, że jakość obrazu wyświetlanego na plazmie była lepsza niż LCD. Rynek zmusił m.in. japońskiego producenta –. firmę Panasonic do ograniczenia produkcji plazm i przestawienia się na specjalizację w telewizorach z ekranem LCD. Dzięki zmianie strategii Panasonica na polskim rynku widoczne są już pierwsze
symptomy poprawy jego pozycji rynkowej.

W raporcie Agito.pl, dotyczącym sprzedaży telewizorów w pierwszej połowie 2015. widać ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w płaskich telewizorach w porównaniu do tego samego okresu z 2014 roku. Panasonic w tym roku po raz pierwszy pojawił się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się telewizorów, zajmując silną czwartą pozycję.

Prym w tej kategorii produktowej oczywiście nadal wiedzie bezkonkurencyjny Samsung, ale porównując dane z pierwszego półrocza 201. do 2015 trzeba zaznaczyć, że inne marki powoli zaczynają się rozpychać na rynku. W tym roku telewizory Panasonic znalazły się na 4 oraz 7 miejscu na liście 10 najczęściej kupowanych telewizorów. Oba modele telewizorów wyposażone są w funkcje 3D oraz Smart TV. Klienci doceniają zarówno ciekawy design produktów Panasonic, jak też innowacyjne rozwiązania technologiczne, na przykład funkcję Swipe & Share umożliwiającą łatwe udostępnianie treści ze smartfona na dużym ekranie , a także funkcję Remote Sharing pozwalająca na zdalne (spoza domu) udostępnianie z pomocą funkcji my Home Screen treści przechowywanych na innych urządzeniach.

Poniżej prezentujemy zestawienie 1. najbardziej popularnych telewizorów kupowanych w pierwszym półroczu 2015 roku w agito.pl.

Jak widać najbardziej popularnymi markami obecnie są Samsung, Panasonic, Hyundai oraz Sony. W porównaniu z poprzednim rokiem, z listy wypadł Philips oraz LG.

Analizowane dane sprzedażowe pokazują również, że klienci zaczęli kupować większe rozmiary. Średnia wielkość kupowanych ekranów wynosiła w pierwszym półroczu 201. roku 42,9 cala, gdy w porównywalnym okresie 2014 wartość ta wynosiła 33,2”. Jednocześnie zwiększyła się o 659,46 zł średnia cena kupowanego telewizora.

Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Z całą pewnością dużą rolę odegrała niższa niż w 201. roku cena telewizorów. Nowe modele zastępujące starsze generacje spowodowały obniżkę tych ostatnich. Z drugiej strony wciąż trudna sytuacja na rynku zmusiła poniekąd producentów do oferowania produktów w konkurencyjnych cenach, na czym oczywiście najbardziej zyskuje klient.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.