Jakie tablety wybieramy najczęściej?

Jakie tablety wybieramy najczęściej?23.02.2015 11:35
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Agito.pl wziął pod lupę ostatnie cztery miesiące (od października do stycznia) sprzedaży tabletów w swoim sklepie. Okres 4 miesięcy nie został wybrany przypadkowo. Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że czwarty kwartał to czas szczególnego zainteresowania multimediami pod kątem świąt, zaś pierwszy miesiąc nowego roku to okres intensywnych zakupów urządzeń związany z pozyskaniem środków finansowych z prezentów.

Agito.pl wziął pod lupę ostatnie cztery miesiące (od października do stycznia) sprzedaży tabletów w swoim sklepie. Okres 4 miesięcy nie został wybrany przypadkowo. Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że czwarty kwartał to czas szczególnego zainteresowania multimediami pod kątem Świąt, zaś pierwszy miesiąc nowego roku to okres intensywnych zakupów urządzeń związany z pozyskaniem środków finansowych z prezentów.

W 2014 roku odnotowano 51-procentowy wzrost sprzedaży tabletów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Gdy spojrzymy już tylko na wskazane wcześniej 4 miesiące, wzrost wynosi około 30 proc.O ile ta pierwsza liczba wiąże się w dużym stopniu z ogólnym wzrostem sprzedaży w całym sklepie, o tyle druga jest wyraźnie związana z preferencjami zakupowymi. Osoby kupujące tablety rok i dwa lata wcześniej, chętniej sięgały po inne produkty. Średni koszyk zakupowy tabletów w podanym okresie roku 2013 wynosił 688zł, a w roku 2014 obniżył się do kwoty 359zł.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

W ostatnich 4 miesiącach Polacy wyraźnie wybierają tańsze modele jak w analogicznym okresie poprzedniego roku. To naturalne, że najwięcej ilościowo sprzedaje się najtańszych modeli z 7-calowymi ekranami. Droższe i większe A-brandy wymieniamy znacznie rzadziej i wykorzystujemy nieco inaczej. Wśród droższych modeli powyżej 1100zł najlepiej sprzedają się tablety Samsung, zaś w cenie do 1100zł konsumenci decydują się na firmę Lenovo.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Początek tego roku wyraźnie wskazuje, że cena wciąż jeszcze ‘czyni cuda”, ale w TOP 5 pojawia się coraz więcej droższych modeli, głównie z łącznością 3G. Tym samym średni koszyk zakupowy wzrasta do 412 zł (wyliczony na podstawie sprzedaży kompletnej tabletów w okresie 1 styczeń-1. luty 2015)

Chcecie zobaczyć, jak "wygina się" nowiutki iPad Air 2?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.