Jak Yahoo zarobi na zakupie Tumblr?

Jak Yahoo zarobi na zakupie Tumblr?04.06.2013 11:30
Źródło zdjęć: © Flickr/Giorgio Montersono via Giznet

Największa transakcja w sieci ostatnich czasów została zrealizowana - Yahoo przejęło Tumblr za 1,1 mld dolarów w gotówce. Czy tym razem firma odpowiednio wykorzysta ten fakt?

Marissa Ann Mayer - szefowa Yahoo, chcąc zyskać popularność wśród młodego pokolenia, zdecydowała się na zakup platformy mikroblogowej Tumblr, popularnej wśród ponad 10. mln użytkowników, z których większość nie przekroczyła 26 roku życia. A wszystko po to, by nadal móc konkurować z globalnymi graczami na internetowym rynku reklam.
Stawianie na młodych odbiorców w celu wzmocnienia marki może być ryzykowne –. jedyne bowiem, co jest stałe w ich preferencjach, to zmiana. To co jest popularne w jednym sezonie, niekoniecznie będzie w kolejnym. Nie mówiąc już o tym, że większość młodzieży nawet nie pamięta czasów, gdy w sieci królował, dzielił i rządził portal Yahoo. Choć to akurat ma swoje plusy – nie pamiętają też, że Yahoo ma już swoją historię w kupowaniu młodych, obiecujących firm tylko po to, by później w ogóle nie wykorzystać ich potencjału – jak było w przypadku Geocities czy Flickr.

Szefowa Yahoo najprawdopodobniej widzi jednak szansę w młodych użytkownikach, którzy przez długi czas będą wierni marce. Może się więc okazać, że Tumblr to nie ostatni zakup, jaki zaplanowano po to, by odzyskać swoją konkurencyjność. Szacuje się, że transakcja ta zwiększy liczbę użytkowników Yahoo o 5. proc. - to gigantyczny wzrost i gdyby okazał się rzeczywistością, ruch ten może okazać się najlepszym ruchem w historii portalu. Natomiast dla Tumblr przejęcie może być szansą na wygenerowanie większych przychodów z reklam, bo do tej pory była to platforma stawiająca bardziej na kreatywność i generowanie dużego ruchu w sieci, niż na zarabianie pieniędzy.

- _ Kupowanie dynamicznie rozwijających się biznesów które całkiem niedawno były start-up'ami, to często wykorzystywana strategia dużych graczy na rynku nowych technologii. W ubiegłym roku Facebook zapłacił miliard dolarów za Instagram, a wcześniej Google kupił YouTube za 1,6 miliarda dolarów. _ –. tłumaczy Karol Fedorowicz, Senior SEM Manager Grupy 365NET.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Nie mam problemu z Windows 8, ale z Dellem i HP"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.