Jak wspierać rozwój szybkiego Internetu w Polsce?

Jak wspierać rozwój szybkiego Internetu w Polsce?26.10.2012 12:02
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Bez polityki regulacyjnej, tworzącej zachęty inwestycyjne, realizacja celów Agendy Cyfrowej może okazać się niemożliwa do zrealizowania

Z raportu AT Karney wynika, że w ostatnich latach polityka regulacyjna doprowadziła do zwiększenia konkurencji na polskim rynku telekomunikacyjnym. Analitycy zauważają, że aby rozwijać ten sektor, warto wykorzystać międzynarodowe doświadczenia, które mogą sprawdzić się na polskim rynku. Wskazują, że fundamentalnym wyzwaniem dla Polski jest dalsza stymulacja popytu na szybki Internet. Jednak prócz inwestycji w technologie nie mniej ważna jest edukacja społeczeństwa, jak skutecznie z nich korzystać. Według raportu impulsem do rozwoju inwestycji w szerokopasmowy Internet mogą być dodatkowe zachęty regulacyjne dla rozwoju infrastruktury i zwiększenia popytu na tego typu usługi.

- Wszyscy zrozumieli, że dla żadnego operatora samodzielne inwestycje nie będą opłacalne. Musimy to robić wspólnie i stworzyć model, który pozwoli na partycypację w kosztach i podział obszarów inwestycji tak, by się nie dublowały - tłumaczy Maciej Witucki, prezes Orange Polska. - Kluczowe dla opłacalności działań są warunki inwestowania, w tym otoczenie regulacyjne. Warunkiem przyspieszenia jest kompromis regulacji i konkurencji. Otoczenie regulacyjne, które aktywnie wesprze skoordynowane inwestycje np. telekomunikacji z energetyką, przedsiębiorstwami komunalnymi i drogowymi, może istotnie wpłynąć na obniżenie kosztów budowy oraz modernizację sieci telekomunikacyjnej w kierunku NGA, a tym samym realizacji założeń Agendy Cyfrowej - dodaje.

Raport przygotowany przez firmę A.T. Kearney przedstawia sytuację w sektorze z uwzględnieniem znaczenia decyzji regulacyjnych dla rozwoju rynku. Opisuje także główne trendy, a przede wszystkim wzrost konkurencyjności i zaostrzanie się walki o klienta, analizuje stopień realizacji agendy cyfrowej przez Polskę oraz zachowania użytkowników internetu w Polsce. Na tej podstawie AT Kerney przedstawia możliwe scenariusze rozwoju rynku, które będą wpływały na przyszłość sektora i użytkowników internetu.

Szczegóły raportu zaprezentowano dziś w Krakowie na Walnym Zgromadzeniu ETNO. To pierwsze w historii spotkanie tej organizacji w naszym kraju. Orange Polska jest gospodarzem tego wydarzenia.

Stowarzyszenie ETNO (European Telecommunications Network Operators Association) zostało powołane w maju 199. r. Należą do niego europejscy operatorzy sieci telekomunikacyjnych: stacjonarnych i mobilnych. Głównym celem organizacji jest prowadzenie dialogu między członkami ETNO, a władzami Unii Europejskiej, poszczególnymi krajami członkowskimi oraz instytucjami zainteresowanymi rozwijaniem Europejskiego Społeczeństwa Informacyjnego.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.