Jak tworzyć atrakcyjną treść na TikToku? Ekspertom udało się to zbadać

Jak tworzyć atrakcyjną treść na TikToku? Ekspertom udało się to zbadać28.04.2020 15:37
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

TikTok zdobywa coraz większe uznanie użytkowników na całym świecie, a do lutego aplikacja odnotowała ponad 113 mln pobrań. Eksperci zbadali, jakie nagrania są najatrakcyjniejsze dla użytkowników i jak tworzyć treść, która przyciągnie innych.

Aplikacja TikTok obecnie dostępna jest w 150 krajach, w 75 językach. Cieszy się od dawna popularnością wśród nastolatków, jednak coraz częściej zaglądają do niej również starsze osoby. Duży wpływ na zainteresowanie aplikacją mają charakterystyczne dla niej formaty np. lip-sync, transition, comedy duet, tutorial (DIY) czy live.

TikTok charakteryzują krótkie treści - materiały wideo są znacznie krótsze od tych, które trafiają na inne serwisy społecznościowe. Jak wynika z najnowszych badań agencji GetHero, trwają one zazwyczaj nie dłużej niż 16 sek, a ponad 94 proc. udostępnionych na platformie filmów trwa do 30 sekund.

Jak potwierdzają badania, to właśnie te krótkie formy przyciągają największą uwagę na TikToku. Muszą być one zaskakujące, pełne treści a jednocześnie krótkie:

- Zauważyliśmy również, że próg tolerancji użytkowników dotyczący długości materiałów kończy się na 30 sekundach. W przypadku dłuższych treści trudniej jest utrzymać uwagę widza. Materiały takie muszą być zaskakujące i przemyślane, aby nie zanudzić odbiorców - - mówi Magdalena Wysocka, project manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.

Sami twórcy aplikacji dokładają starań, by zwiększyć atrakcyjność TikToka poprzez wprowadzanie nowych funkcji. Jedną z nich jest Voiceover - możliwość dodawania do materiału mówionej ścieżki dźwiękowej na etapie jego montażu.

- Duży wpływ na rozwój aplikacji mają także popularni twórcy internetowi - sami wyznaczają trendy, które wzbudzają zainteresowanie pozostałych użytkowników - czytamy w materiałach opublikowanych przez GetHero.

Zobacz też: Pierwsze kroki z Asystentem Google

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.