Jak Polacy korzystają z tabletów?

Jak Polacy korzystają z tabletów?15.10.2012 15:16
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Na zlecenie firmy Sony TNS Polska przeprowadził badanie, ukazujące jak istotną rolę w naszym codziennym życiu odgrywają nowoczesne urządzenia elektroniczne. Jak pokazały wyniki, tablet staje się coraz popularniejszym urządzeniem, które zaczyna służyć nam jako pomoc domowa. Już ponad 40% użytkowników korzysta z niego przy codziennych domowych czynnościach.

Okazuje się, że możemy również mówić o tablecie jako urządzeniu dla wszystkich domowników. Aż 77. posiadaczy tabletów uważa za bardzo istotne, aby sprzęt miał możliwość tworzenia dedykowanych profili użytkownika, które są kluczowym elementem chroniącym prywatność i dzięki którym z tabletu może korzystać cała rodzina.

”Ujawniona w badaniu liczba urządzeń elektronicznych z jakich korzysta nowoczesne gospodarstwo domowe (dwie trzecie wskazało pięć urządzeń lub więcej) świadczy o rozwiniętych potrzebach w tym zakresie. Obecnie zaspokajają je powszechne już laptopy, komputery stacjonarne, smartfony, odtwarzacze mp3/mp4. wieże h-fi i inne. Tablety dzięki swoim możliwościom technicznym i cechom funkcjonalnym mają potencjał lepszego dopasowania do tych potrzeb. Szczególnie ważne wydają się możliwości personalizacji urządzenia, mobilność i „poręczność” w warunkach domowych, ale też atrakcyjny wygląd” – uważa Andrzej Olękiewicz, Account Director w TNS Polska.

Dzisiejsze czasy, w których większość spraw załatwiamy za pomocą urządzeń elektronicznych z dostępem do Internetu, charakteryzują się ciągłym narażaniem naszych danych na dostęp osób niepowołanych. Świadomość tego mają również ankietowani, którzy wysoko cenią prywatność - 63. z nich nie chce, aby inni użytkownicy tabletu mieli dostęp do ich prywatnych dokumentów. Dla użytkowników prywatność jest istotna przede wszystkim ze względu na fakt, że tablet jest wykorzystywany przez wszystkich domowników. 41% badanych dzieli się nim z dziećmi, 37% z mężem/żoną.

Za najbardziej pomocne w codziennych pracach domowych wciąż uważane są laptop, telefon komórkowy i smartfon. Jednak już 43. osób posiadających tablety aktywnie korzysta z nich podczas różnych czynności domowych. Potwierdziło się również, że tablet doskonale nadaje się do użytkowania w mniej lub bardziej nietypowych miejscach w domu. Do najbardziej popularnych miejsc zaliczymy pokój dzienny/salon, miejsce wypoczynku/kanapę (najchętniej wybieraną przez osoby w wieku 31-36 lat) oraz sypialnię (częściej wybieraną przez osoby w wieku 25-30 lat). Z tabletu korzystamy także w łazience czy też będąc na tarasie/balkonie. Tylko 1/5 ankietowanych posiadających tablet korzysta z niego w kuchni, co prawdopodobnie jest spowodowane obawą o zniszczenie urządzenia poprzez zachlapanie lub zabrudzenie produktami spożywczymi. Badanie wykazało również, że co trzeci użytkownik tabletu nie rozstaje się z nim podczas wyjazdów i urlopów. Środkiem transportu, w którym najczęściej używamy tabletów jest samochód. Jeden na trzech
użytkowników nie korzysta z urządzenia w środkach komunikacji miejskiej, co zapewne jest spowodowane obawą przed kradzieżą lub ochroną prywatności.

Zmienia się otaczający nas świat, zmieniają się również priorytety, które decydują o wyborze urządzeń. Obecnie, aby zainteresować potencjalnego konsumenta producenci elektroniki użytkowej muszą stawiać nie tylko na najlepsze podzespoły i parametry techniczne, ale również na wzornictwo i wygląd produktów. Potwierdziło się to w wynikach badania, które pokazały, że dla 47. ankietowanych zarówno parametry techniczne jak też wygląd są tak samo istotne.

Producenci tabletów coraz częściej koncentrują się na specyficznych potrzebach użytkowników. Wprowadza się aluminiowe, odporne na zachlapania obudowy, specjalne tryby „gościa”, czy też możliwość pracy tabletu jako pilota zdalnego sterowania. Jak pokazało badanie TNS Polska dla Sony aż 86. badanych posiada w domu przynajmniej 2 piloty, które Sony chce zastąpić swoim najnowszym, odpornym na zachlapanie tabletem Xperia Tablet S.

Metodologia badania:
Badanie zostało zrealizowane w dniach 14-2. września 2012 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 800 osób w wieku 25-40 lat, z miast powyżej 50 tys. mieszkańców, korzystających z Internetu. W badaniu wykorzystano technikę ankiety on-line w systemie CAWI, na platformie badawczej CONNECT.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.