Jak oszczędzić na telefonie stacjonarnym?

Jak oszczędzić na telefonie stacjonarnym?20.10.2009 11:44

Panujący na świecie kryzys gospodarczy powoduje, że szukamy oszczędności wszędzie, gdzie się da. Jednym z obszarów, które pozwalają na zmniejszenie domowych wydatków są rachunki za telefon

Dane opracowane przez Telekomunikację Polską pozwoliły na wskazanie trzech rodzajów planów taryfowych, różniących się liczbą darmowych minut na połączenia oraz oczywiście ceną. Zestawienie przygotowaliśmy dla ofert obejmujących odpowiedni: 60. 300 i 1200 darmowych minut w ramach abonamentu.

Abonamenty obejmujące 60 darmowych minut

1) Telekomunikacja Polska plan „domowy tp 60”

W tej kategorii praktycznie wszyscy konkurenci mają przygotowaną ofertę dla swoich klientów. Największy gracz na rynku - Telekomunikacja Polska oferuje plan „domowy tp 60”. w cenie bazowej 50 zł. Jednakże w przypadku podpisania z TP umowy na czas 12 miesięcy otrzymamy 15 zł ulgę w abonamencie przez pierwsze 3 miesiące, natomiast podpisując umowę na 24 miesiące zniżka wyniesie 25 zł przez pół roku. W ramach abonamentu otrzymujemy również do wyboru: 60 minut do wykorzystania przez 7 dni w tygodniu o dowolnej porze lub 120 minut do wykorzystania w dni powszednie poza godzinami 8-18 oraz w weekendy i święta o dowolnej porze. Koszty połączeń lokalnych i strefowych oraz międzymiastowych wynosi 0,17 zł za minutę, komórkowych 0,40 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 1,04 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe 0,55 zł.

2) Netia/Tele2 plan „1 godzina PLUS

Netia dla swoich klientów przygotowała ofertę abonamentową w cenie 42,7. zł miesięcznie. W ramach abonamentu klienci otrzymują 60 min. do wykorzystania na połączenia lokalne, międzymiastowe i Internet (jeśli łączymy się przez modem). Koszty połączeń lokalnych i strefowych wynoszą 0,15 zł za minutę, międzymiastowych 0,44 zł, komórkowych 0,57 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 0,92 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe 0,66 zł.

3) Aster „TwójCzas”

Operator Aster przygotował usługę, w której za 4. zł miesięcznie otrzymamy 60 minut do wykorzystania na połączenia lokalne i strefowe. Koszty połączeń lokalnych i strefowych wynoszą 0,12 zł za minutę, międzymiastowych 0,37 zł, komórkowych 0,98 zł (również do sieci PLAY), natomiast za połączenie międzynarodowe zapłacimy aż 1,10 zł.

4) GTS Energis plan „Multilinia 60”

Ten operator za 5. zł abonamentu zapewnia 60 min na połączenia lokalne i strefowe, międzymiastowe oraz Internet (przez modem). Koszty połączeń lokalnych i strefowych oraz międzymiastowych wynosi 0,10 zł za minutę, komórkowych 0,40 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 0,87 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe 0,66 zł. Pod względem cen ten operator zwyciężył aż w 3 na 5 rodzajów sprawdzanych połączeń oferując najniższe koszty za minutę rozmowy. Dla połączeń międzynarodowych i komórkowych bez sieci PLAY oferuje natomiast cenę na tym samym poziomie co Telekomunikacja Polska.

5) UPC plan „Rozmowy 60”

Za 4. zł miesięcznego abonamentu UPC proponuje swoim klientom 60 minut rozmów do wszystkich sieci stacjonarnych. Warto również zauważyć, że wykupując u tego operatora inne usługi jak Internet i telefon najtańszą otrzymamy gratis, a w przypadku wykupienia 2 usług klient otrzyma 10% zniżki w abonamencie. Koszty połączeń lokalnych, strefowych i międzymiastowych wynoszą 0,11 zł za minutę, komórkowych 0,39 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 0,80 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe 1,09 zł. Jak więc widać UPC oferuje najtańsze połączenia do sieci komórkowych przy najwyższej cenie za minutę rozmowy międzynarodowej.

Źródło zdjęć: © (fot. Telekomunikacja Polska SA)
Źródło zdjęć: © (fot. Telekomunikacja Polska SA)

Abonamenty obejmujące 300 darmowych minut

1) Telekomunikacja Polska plan „domowy tp 300”

Telekomunikacja Polska oferuje w tej kategorii plan „domowy tp 300”. w cenie bazowej 70 zł. Podobnie jak w przypadku „planu tp 60” w przypadku podpisania z TP umowy na czas 12 miesięcy otrzymamy 21 zł ulgę w abonamencie przez pierwsze 3 miesiące, natomiast podpisując umowę na 24 miesiące zniżka wyniesie 35 zł przez pół roku. W ramach abonamentu otrzymujemy również do wyboru: 300 minut do wykorzystania przez 7 dni w tygodniu o dowolnej porze lub 600 minut do wykorzystania w dni powszednie poza godzinami 8-18 oraz w weekendy i święta o dowolnej porze. Koszty połączeń lokalnych i strefowych oraz międzymiastowych wynosi 0,12 zł za minutę, komórkowych 0,40 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 1,04 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe 0,45 zł.

2) Netia/Tele2 plan „5 godzin”

Netia dla swoich klientów przygotowała ofertę abonamentową w cenie 6. zł miesięcznie. W ramach abonamentu klienci otrzymują 300 min. do wykorzystania na połączenia lokalne i międzymiastowe. Koszty połączeń lokalnych, strefowych i międzymiastowych wynoszą 0,11 zł za minutę, komórkowych 0,57 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 0,92 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe 0,66 zł.

3) Multimedia Polska plan „MultiPlus 300”

W tej kategorii pojawił się nowy gracz –. Multimedia Polska, który oferuje najtańszy abonament obejmujący 300 minut na połączenia do wszystkich sieci stacjonarnych w cenie 59 zł miesięcznie. Koszty połączeń lokalnych i strefowych oraz międzymiastowych wynosi 0,11 zł za minutę, komórkowych 0,40 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 0,90 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe zapłacimy tylko 0,33 zł.

Źródło zdjęć: © (fot. Telekomunikacja Polska SA)
Źródło zdjęć: © (fot. Telekomunikacja Polska SA)

Abonamenty obejmujące 1200 darmowych minut

1) Telekomunikacja Polska plan „domowy tp 1200”

Telekomunikacja Polska oferuje w tej kategorii plan „domowy tp 1200”. w cenie bazowej 90 zł. Podobnie jak w przypadku pozostałych planów taryfowych tego operatora, w przypadku podpisania z TP umowy na czas 12 miesięcy otrzymamy 27 zł ulgę w abonamencie przez pierwsze 3 miesiące, natomiast podpisując umowę na 24 miesiące zniżka wyniesie 45 zł przez pół roku. W ramach abonamentu otrzymujemy również do wyboru: 1200 minut do wykorzystania przez 7 dni w tygodniu o dowolnej porze lub nieograniczoną liczbę minut do wykorzystania w dni powszednie poza godzinami 8-18 oraz w weekendy i święta o dowolnej porze, jednakże istnieje pewien haczyk – w przypadku korzystania z ulgi w abonamencie z tytułu podpisania umowy na czas określony możemy jedynie otrzymać 1200 minut do wykorzystania przez 7 dni w tygodniu o dowolnej porze. Koszty połączeń lokalnych i strefowych oraz międzymiastowych wynosi tylko 0,07 zł za minutę, komórkowych 0,40 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 1,04 zł, natomiast za
połączenie międzynarodowe 0,35 zł.

2) Netia/Tele2 plan „20 godzin”

Jedynym konkurentem TP w tej kategorii jest Netia, która dla swoich klientów przygotowała ofertę abonamentową w cenie 7. zł miesięcznie. W ramach abonamentu klienci otrzymują 1200 min. do wykorzystania na połączenia lokalne i międzymiastowe w godzinach od 18 do 8 rano oraz w weekendy i święta o dowolnej porze dnia. Koszty połączeń lokalnych/strefowych wynoszą 0,11 zł za minutę, międzymiastowych 0,35 zł, komórkowych 0,57 zł (bez PLAY), za połączenie komórkowe do sieci PLAY zapłacimy 0,92 zł, natomiast za połączenie międzynarodowe 0,66 zł.

Źródło zdjęć: © (fot. Telekomunikacja Polska SA)
Źródło zdjęć: © (fot. Telekomunikacja Polska SA)

Usługi dodatkowe:

Większość operatorów do opisanych powyżej ofert abonamentowych proponuje również wiele usług dodatkowych w postaci zniżek dla połączeń wykonywanych w określonych godzinach, albo do określonych numerów. Warto więc śledzić strony internetowe operatorów, aby być na bieżąco z ciągle zmieniającymi się promocjami. Z powyższego zestawienia widać także, że wbrew przekonaniu niektórych, oferta Telekomunikacji Polskiej może być korzystniejsza od ofert alternatywnych operatorów.

Źródło danych: Telekomunikacja Polska SA

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.