Jak korzystnie wyjść na zdjęciu?

Jak korzystnie wyjść na zdjęciu?01.08.2012 12:24
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Przeszło połowa Polaków (56%) jest zadowolona bądź bardzo zadowolona z tego, jak wychodzi na zdjęciach. Swój wygląd na fotografiach bardziej pozytywie oceniają mężczyźni - 67% wskazań w porównaniu do 45% kobiet. W opinii kobiet lepiej na zdjęciach wypada profil lewy, podczas gdy mężczyźni wskazują go jako mniej fotogeniczny, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Nikona. Firma zweryfikowała również przyczyny różnic w sposobie postrzegania zdjęć oraz trafność ocen.

Wśród Polaków swój wygląd na zdjęciach najlepiej oceniają mieszkańcy województwa dolnośląskiego (80%) oraz opolskiego (79%). Największy odsetek (56%) osób niezadowolonych z fotografii ze swoim udziałem odnotowano w wśród mieszkańców Mazowsza .

Do własnego wyglądu na fotografiach bardziej pozytywnie nastawieni są mężczyźni. Przeszło dwie trzecie badanych (67%) oceniło go jako zadowalający lub bardzo zadowalający. Wśród kobiet odsetek podobnych wskazań wyniósł 45%, a ponad połowa ankietowanych (54%) nie była zadowolona z efektu. Na zdjęciach mężczyźni preferowali przede wszystkim ustawienie profilem prawym –. 30% wskazań. Kobiety z kolei były bardziej skłonne eksponować lewą stronę twarzy – 31% .

Aby wyjaśnić różnice w sposobie postrzegania zdjęć oraz sprawdzić, czy nasze oceny są trafne, firma Nikon we współpracy z Face Research Lab przeprowadziła innowacyjny eksperyment. W trakcie badania –. pierwszego tego typu realizowanego na tak dużą skalę – spytano 100 osób należących do różnych grup etnicznych i wiekowych (50 kobiet i 50 mężczyzn), czy uważają że wyglądają lepiej na zdjęciach z lewego lub prawego profilu. Następnie osoby te sfotografowano z obu profilów, a zdjęcia przedstawiono im do oceny.

Na stronie www.faceresearch.org 16. osób oceniło 2400 par zdjęć uczestników badania. Ich zadaniem było wskazanie bardziej atrakcyjnego profilu. Dodatkowo, by uniknąć podświadomych uprzedzeń i preferencji, połowa prezentowanych zdjęć była lustrzanym odbiciem.

Jak pokazało badanie, mimo że większość ludzi twierdzi, iż zna swój „lepszy”. profil, niewielu ma rację. Co ciekawe, kobiety zazwyczaj radzą sobie z tym znacznie gorzej niż mężczyźni – tylko jedna trzecia kobiet (36%) określiła swój korzystniejszy profil tak samo, jak osoby oglądające ich zdjęcia. Większość wybrała profil najgorzej oceniony przez innych.

Badanie wykazało także, że lewa strona twarzy ma dwukrotnie większe szanse na bycie ocenioną jako atrakcyjniejsza niż prawa, niezależnie od wyrazu twarzy sfotografowanej osoby.

Który profil wskazujemy jako bardziej atrakcyjny?
Przy zestawieniu zdjęć z lewego i prawego profilu, lewy profil został oceniony jako lepszy w 61. przypadków, nawet gdy zdjęcie było lustrzanym odbiciem oryginału. Prawy profil był korzystniejszy dla 36% uczestników badania, a 3% ankietowanych oceniono równie dobrze obie strony twarzy.

Czy wiemy, których profil jest dla nas korzystniejszy?
Mniej niż połowa (47%) badanych dobrze wybrała korzystniejszy dla siebie profil, co sugeruje że większość z nas, motywowana błędnym przeświadczeniem, eksponuje mniej atrakcyjną stronę twarzy podczas pozowania do zdjęć. Szczególnie kobiety powinny zasięgać opinii innych osób, by upewnić się, że pokazują na fotografii „lepszy”. profil. Badania wykazują, że mężczyźni częściej mają rację w tym względzie – 58% mężczyzn w porównaniu z 36% kobiet poprawnie wskazało bardziej atrakcyjny profil.

Czy wyraz twarzy ma znaczenie?
Uczestników badania sfotografowano dwukrotnie –. raz uśmiechniętych, raz z obojętnym wyrazem twarzy. Lewą stronę wskazywano jako bardziej atrakcyjną dwukrotnie częściej niż prawą, niezależnie od wyrazu twarzy, co sugeruje że lewy profil jest zasadniczo bardziej atrakcyjny.

Jak dobrze wypaść na zdjęciu? – podpowiada Nicolas Gillet z Nikon Europe:
• Trudno jest trafnie ocenić, który profil jest bardziej fotogeniczny – warto więc zapytać znajomych o opinię;
• Różnica w atrakcyjności stron twarzy wynika z jej asymetrii – przygotowanie lustrzanego odbicia zdjęcia ze złego profilu nie pomoże poprawić efektu;
• Warto użyć dobrego aparatu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.