Jak internet zmienił biznes? "The New Gatekeepers" - tegoroczna analiza trendów Benedicta Evansa na Infoshare 2023 już 24-25 maja w Gdańsku

Jak internet zmienił biznes? "The New Gatekeepers" - tegoroczna analiza trendów Benedicta Evansa na Infoshare 2023 już 24-25 maja w Gdańsku18.05.2023 10:32
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Materiał sponsorowany przez Infoshare

Znamy szczegóły wystąpienia Benedicta Evansa, jednego z najbardziej uznanych obecnie analityków technologii i innowacji, który wystąpi na konferencji Infoshare 2023 już 24-25 maja w Gdańsku. Zaprezentuje on autorską analizę trendów - zestawieniezainteresuje marketerów, fanów nowych technologii i przedstawicieli branży ecommerce.

The New Gatekeepers – jak internet zmienił gospodarkę

Każdego roku Benedict Evans, jeden z najważniejszych myślicieli branży technologicznej, przygotowuje obszerną prezentację dotyczącą trendów makro i strategicznych w branży technologicznej. W swojej tegorocznej publikacji "The New Gatekeepers" , Evans analizuje, w jaki sposób firmy takie jak Amazon, Google, Facebook i Apple stały się nowymi "strażnikami", kontrolującymi dostęp do produktów, usług i publiczności w sposób, który nie był możliwy w pierwszych dniach istnienia Internetu

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Podczas swojego wystąpienia podczas Infoshare 2023, autor skupi się na trzech najciekawszych zagadnieniach z opracowanej analizy trendów:

1.The end of free money – jak zmiany w makroekonomii wpływają na technologię


Makroekonomia po raz pierwszy od dekady ma wielki wpływ na technologię. Analityk omówi jak rezygnacja z polityki zerowych stóp procentowych wpływa na branżę tech. Przyjrzy się dokładniej zmianom w e-commerce, marketingu, a także inwestycjach Venture Capital, a także poruszy temat zwolnień w branży tech i pokaże je z szerszej perspektywy

2.The new gatekeepers – nowi liderzy reklamy, handlu i mediów

W tej części Evans omówi spadek zysku domów handlowych, reklam prasowych i mediów oraz wzrost firm działających głównie w przestrzeni online, takich jak Google, Amazon, Meta, czy ByteDance (właściciel TikToka). Analityk porówna zyski tych firm płynące z reklam i te, płynące z podstawowych usług biznesów - to część, która zainteresuje również marketerów.

Właścicieli biznesów e-commerce jak i marketerów zainteresuje również porównanie kosztów kanałów dotarcia do klientów. W zestawieniu znajdą się m.in. wynajem fizycznej przestrzeni, zwroty, a także search ads, czy e-mail marketing. Evans omówi też jak marki e-commerce mogą odnieść sukces na przykładzie Anker i Shein.

Kolejnym ważnym punktem w tej części prezentacji są media i jak przejście do świata online na nie wpłynęło. Analityk przedstawi porównanie penetracji rynku przez tradycyjną telewizję, platformy VOD i platformy streamingowe. Zobaczymy również porównanie budżetów produkcyjnych dysponowanymi przez firmy, które zaczynały w tradycyjnej przestrzeni telewizyjnej i kinowej (np. Disney, Warner Discovery, Paramount) oraz platformy streamingowe (np. Netflix, Amazon, Apple).

Ważnym pytaniem będzie, co jest ważniejsze: software czy content? W tej części prezentacji nie może też zabraknąć platformy YouTube, która być może nie produkuje filmów czy seriali, ale jest niezaprzeczalnie jednym z największych dostarczycieli contentu video.

Podsumowując tę część, Evans omówi, czy wiekowy już model biznesu, tj. produkcja → dystrybucja → promocja → sprzedaż, dalej znajduje zastosowanie w dobie internetu.

3.Dreams for future – gdzie leży przyszłość technologii?

Cloud, Metaverse, Web3, Crypto, AI – najczęściej powtarzane hasła w kontekście przyszłości branży tech również zostaną omówione w trakcie prezentacji. Benedict Evans przedstawi obecną wartość rynku NFT oraz porówna pieniądze operacyjne wydane na launch iPhone’a z tymi już wydanymi na wirtualną rzeczywistość Mety. Przyjrzy się też bliżej uczeniu maszynowemu i generatywnej sztucznej inteligencji. I zada ważne pytanie: czy zmierzamy w kierunku stworzenia silnej sztucznej inteligencji?

Benedict Evans – Analityk technologii z 20-letnim doświadczeniem 

Benedict Evans to jeden z najbardziej uznanych obecnie analityków technologii i innowacji. Występował już na scenach WebSummit, Slush, NextConf, a już niedługo, 24 maja, pojawi się również w Polsce na Infoshare 2023! Ponad 20 lat spędził na analizowaniu rynku mobilnego, mediów i technologii. Pracował już z takimi markami jak NBCUniversal, Channel 4, Orange i największymi funduszami inwestycyjnymi m.in. Entrepreneur First, Mosaic Ventures, Andreessen Horowitz. Evans tworzy też m.in. Another Podcast, bloga, i newsletter, który subskrybuje 175 tysięcy osób. Ma też rzeszę fanów na Twitterze (376 tys. śledzących) oraz na LinkedIn (32 tysiące obserwujących).

Spotkaj Benedicta Evansa na Infoshare 2023 

Evans jest jednym z blisko 200 prelegentów występujących podczas tegorocznej konferencji Infoshare, która łączy najnowsze rozwiązania technologiczne z biznesem. Wydarzenie to także imponująca strefa Expo ze stoiskami liderów branży tech i innowacyjnych startupów oraz aż 6 imprez towarzyszących, będących okazją do biznesowego networkingu.

Wstęp na konferencję zapewnią skrojone do potrzeb poszczególnych uczestników wejściówki. Szczegóły dotyczące biletów dostępne są na stronie Organizatora.

Materiał sponsorowany przez Infoshare
Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.