Jak dbać o klienta na rynku e-commerce? Najnowszy raport Interaktywnie.com

Jak dbać o klienta na rynku e-commerce? Najnowszy raport Interaktywnie.com06.12.2016 12:54
Źródło zdjęć: © Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany

Rynek e-commerce rośnie, ale wyzwania, które mu towarzyszą - także. W sieci nie da się już konkurować wyłącznie ceną, bo klienci coraz bardziej zwracają uwagę na aspekty takie jak użyteczność strony, sposób realizacji zamówienia, dostępne formy płatności, czas dostawy, a nawet - obsługę posprzedażową. Jak zatem dbać o doświadczenie klienta, by umiejętnie konkurować z gigantami szykującymi się do debiutu w Polsce? O tym piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Rok 2017 w polskim e-commerce zapowiada się bardzo emocjonująco, bo wiele wskazuje na to, że do jego podboju przygotowują się zarówno chińska Alibaba, jak i amerykański Amazon. Ta pierwsza zresztą już - mimo że wciąż nie ma w Polsce oficjalnego przedstawicielstwa - zdążyła zaskarbić sobie sympatie polskich użytkowników. Drugi - wciąż zwlekał. Udostępnienie polskojęzycznej wersji strony Amazon.de wciąż nie jest oficjalną zapowiedzią, ale - ważnym sygnałem już tak. Jak Allegro, pod nowymi już rządami, poradzi sobie z taką konkurencją? Chciałoby się wierzyć, że podobnie jak swego czasu z eBayem, ale od czasów tamtego zwycięstwa wiele się zmieniło.

Coraz więcej konsumentów ogląda produkty w sklepach, ale informacje o nich zbiera w sieci. I czasem też tam – najczęściej ze względu na niższą cenę – dokonuje zakupu. Albo odwrotnie – internet nas inspiruje, pomaga dokonać wyboru i z podjętą już decyzją idziemy do sklepu. Największe sieci handlowe prowadzą już e-sprzedaż, a najwięksi e-gracze pootwierali swoje stacjonarne sklepy - wszystko, by klient rozważający zakup, nie natknął się na żadne bariery, wręcz przeciwnie, by zachęcić go do podjęcia decyzji, a najlepiej - do niej zainspirować.

Dziś nie możemy mówić o offline i online jako osobnych bytach, bo te światy wzajemnie się przeplatają a klienci, których pozyskujemy w sklepach tradycyjnych, są także - a może przede wszystkim - konsumentami online - potwierdza Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Head of PR & Marketing w INIS. - Jeżeli danego produktu nie znajdujemy w centrum handlowym wyciągamy smartfona i przeszukujemy internet w celu jego zdobycia. Można więc powiedzieć, że w większości klient sklepu offline jest także klientem online.

Światy offline i online wzajemnie się przenikają się, a to sprawia, że komunikacja staje się bardzo trudna. Nie wystarczy już bowiem byle jak, byle co, byle za jak najniższą cenę. Te czasy mijają. Z korzyścią dla konsumentów. Dbałość o właściwą prezentację dobrego towaru, różne opcje (czasem bezpłatnej) dostawy, dobry serwis w trakcie sprzedaży jak i po jej dokonaniu, nie oznaczają bowiem, że ceny mogą być absurdalnie wysokie.

Jak zatem zbudować e-sklep i jak sprawić, by odwiedzali go klienci? O tym piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

POBIERZ PDF: http://interaktywnie.com/download/152-raport-interaktywnie-com-e-commerce-2016

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.