Jak analityka predykcyjna pomaga poprawić doświadczenie klienta firmy telekomunikacyjnej?

Jak analityka predykcyjna pomaga poprawić doświadczenie klienta firmy telekomunikacyjnej?16.08.2018 13:05
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Artykuł sponsorowany

Każdy przestój w dostarczaniu usług, spowodowany awarią systemów lub urządzeń, może okazać się bardzo kosztowny dla firmy telekomunikacyjnej. Biorąc pod uwagę fakt, że klienci są coraz bardziej wymagający w stosunku do jakości obsługi i usług posprzedażowych i mają większą możliwość wyboru konkurencyjnej oferty, operatorzy telekomunikacyjni powinni zwracać większą niż dotąd uwagę na wysoką jakość dostarczanych usług i eliminowanie potencjalnych usterek.

Analizując trendy, estymując zapotrzebowanie na liczbę pracowników terenowych czy potencjalne naprawy, można w znaczny poprawić jakość dostarczanych usług posprzedażowych, zwiększyć satysfakcję klientów i zbudować pozycję odpowiedzialnego, zaufanego dostawcy usług. Pozwalają na to możliwości analityki predykcyjnej dostępne w nowoczesnych systemach do zarządzania pracownikami w terenie (field service management - FSM). Właściwie wykorzystanie tych funkcjonalności pozwala poprawić doświadczenia klientów końcowych, a także wyniki biznesowe. Jak można to osiągnąć?

Prognozowanie zapotrzebowania na zasoby i umiejętności

Dzięki analizie trendów dostępnej w systemach FSM, firmy usługowe są w stanie przygotować się na przyszłe problemy związane z niewystarczającą liczbą pracowników. Dostępne moduły umożliwiają tworzenie przydatnych prognoz zapotrzebowania na ilość pracy, zasoby ludzkie czy konkretne umiejętności. Pozwala to lepiej planować rekrutację i szkolenia pracowników, a także dopasowywać liczbę techników do zapotrzebowania na usługi. W ten sposób ograniczony zostaje deficyt pracowników, firma jest w stanie obsługiwać klientów w wyznaczonym czasie, a to z kolei przekłada się na ich większe zadowolenie.

Przygotowani pracownicy w terenie

Systemy do zarządzania pracownikami w terenie, takie jak Comarch FSM, wykorzystują informacje z wielu źródeł, dotyczące np. historii napraw u klienta, monitoringu sprzętu czy konkretnej usługi. Co więcej, są one dostarczane technikom pracującym w terenie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, pracownicy pojawiają się na miejscu naprawy dokładnie wiedząc, co powinno zostać naprawione i jaki sprzęt jest do tego potrzebny. W konsekwencji, naprawa przebiega sprawniej i może zostać zakończona już podczas pierwszej wizyty. Ogranicza to koszty ponownych odwiedzin klienta i związanych z tym przejazdów. Ostatecznie zyskuje na tym klient, któremu firma dostarcza pozytywne doświadczenie w postaci efektywnie dostarczonej usługi.

Proaktywne rozwiązywanie problemów

Wraz z pojawieniem się rozwiązań Internetu Rzeczy (IoT), firmy zyskały dodatkową możliwość dostarczania ponadprzeciętnej jakości usług posprzedażowych. Łącząc beacony z systemem FSM, operatorzy mogą kontrolować poprawność działania sprzętu dostarczonego klientom, a w przypadku pojawienia się prawdopodobieństwa usterki, podejmować działania prewencyjne. Jest to możliwe dzięki sensorom umieszczonym na urządzeniach, które monitorują dane dotyczące poziomu temperatury, wilgotności czy zanieczyszczeń. Dzięki temu firma jest w stanie ograniczać ryzyko wystąpienia awarii, zapewnić klientom odpowiednie wsparcie i umacniać ich zaufanie.

W zależności od rodzaju dostępnego rozwiązania analityki predykcyjnej, firmy są w stanie polepszać doświadczenia klientów w różnych obszarach. Wpływa to bezpośrednio na wyniki biznesowe. Potwierdzają to badania firmy Aberdeen Group[1], które mówią o tym, że organizacje, które korzystają z analityki predykcyjnej są stanie zwiększyć przychody o 9,9% i obniżyć koszty o około 10,6%, podczas gdy firmy nie stosujące takich rozwiązań były w stanie osiągnąć większe przychody jedynie o 4,6% i zmniejszyć koszty obsługi tylko o 7,5%. Osiągnięte rezultaty powinny wystarczająco zmotywować osoby zarządzające do zainwestowania w takie systemy do zarządzania pracownikami w terenie, które dają możliwość analizy tego rodzaju danych.

Autor: Whitepress

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.