iPhonie 11 Pro. Król jest nagi. Apple pokazał najbrzydszy telefon w historii

iPhonie 11 Pro. Król jest nagi. Apple pokazał najbrzydszy telefon w historii11.09.2019 06:52
Źródło zdjęć: © WP.PL

iPhone 11 Pro jest brzydki. Kwadratowy moduł aparatu leży na plecach smartfona niczym w pośpiechu montowana płyta indukcyjna do gotowania. Brakuje tylko zacieków po kipiących ziemniakach. A 5 okręgów wpisanych w kwadrat przypomina moją radosną twórczość w Paincie, gdy miałem 12 lat.

Futurystyczny i subtelny – tymi dwoma przymiotnikami określiłbym design produktów Apple. Uczynił on z tej firmy wzór, do którego dąży cała branża. W wyglądzie aparatu fotograficznego w nowym iPhonie 11 Pro nie ma jednak nic subtelnego.

W momencie, gdy wszystkie smartfony wyglądają prawie identycznie, ich "plecy" są jedyną częścią, która może je wyróżniać. Nowemu iPhone'owi 11 Pro nie można zarzucić, że się nie wyróżnia. Oj nie. Wyróżnia się niczym facet w ortalionowym dresie na przyjęciu, gdzie reszta gości jest w sukniach i garniturach. I nawet, jeśli dres jest czysty i wyprasowany w kant, to nadal jest to dres.

Apple od początku było absolutnym mistrzem w kwestii designu. Przez lata konkurenci robili wszystko, aby naśladować firmę-cud założoną przez Steve'a Jobsa. I robią to nadal. Piękne produkty Apple wyprzedzały branżę o całe lata. Jednak Steve Jobs umarł 8 lat temu, a niedawno z Apple odszedł główny projektant Jony Ive.

Nie wiem, czy to właśnie to spowodowało, że Apple stracił wyczucie smaku. Bo że je stracił, jest dla mnie niezaprzeczalne. W nowych produktach nie widać już przełomowych pomysłów, które zbudowały wizerunek i pozycję firmy. Płyta grzewcza na plecach iPhone 11 Pro jest na to najlepszym przykładem.

Z racji cały czas mocnej pozycji Apple paradoksalnie możemy zobaczyć więcej pokracznie kwadratowych modułów aparatów fotograficznych w smartfonach. Masa firm cały czas wyznaje zasadę, że zamiast pracować nad swoimi pomysłami, lepiej skopiować Apple i mówić, że to "innowacja". Dokładnie tak było z obrzydliwym wcięciem w ekranie, które zaraziło już prawie wszystkie marki.

Apple wciąż jest jedną z najpotężniejszych firm na świecie. Wciąż trzeba się z nimi liczyć. Ale w kwestii designu obniżył loty. Można to uznać za jednorazową wpadkę. Ja jednak proponowałbym rozpocząć poszukiwania nowego Steve'a Jobsa lub Jony'ego Ive'a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.