iPhone 6 ma powolny start na Allegro

iPhone 6 ma powolny start na Allegro22.10.2014 08:02
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży, obrót szóstą generacją iPhone'a na Allegro wyniósł 3,5 mln zł. Sprzedaż nowego iPhone'a kształtuje się na niezłym poziomie, ale liderami rynku wciąż pozostają starsze modele serii czwartej i piątej. Monitorujący handel na Allegro serwis TradeWatch.pl przygotował w tej sprawie szczegółowy raport.

Od 16 września 2014 r. do 15 października 2014 r. obrót nowymi smartfonami Apple wyniósł ponad 8,5 mln zł, a sprzedano ich 4 278 sztuk. Allegrowicze najczęściej kupowali iPhone 5s, stanowiący 33,1 proc. wszystkich modeli, zaś na drugim miejscu znalazł się iPhone 4s z 18,7 proc. udziałem. iPhone 6 zajął dopiero trzecie miejsce, a iPhone 6 Plus jest zaledwie na siódmej pozycji.

Jak sprzedaje się iPhone 6? Może zaskakiwać, że najnowsze dziecko Appla jest dopiero na trzeciej pozycji. Sprzedano 766 telefonów tego modelu o łącznej wartości ok. 2,7 mln zł. Niestety, ceny przekraczające 3,5 tys. zł lub nawet 4 tys. zł są wciąż zbyt wysokie dla kupujących. W połowie września średnia cena iPhone 6 sięgała ok 3,9 tys. zł, natomiast już miesiąc później spadła do ok. 3,3 tys. zł. Można więc zakładać, iż w najbliższym czasie - wraz ze spadkiem cen - wzrośnie sprzedaż szóstki.

Wersja Plus wypada dużo słabiej. Tylko 18. sprzedane sztuki za kwotę ok. 777 tys. zł. To oznacza, że zaledwie co piąty iPhone 6 sprzedaje się w wersji Plus. Niewątpliwie jednym z powodów jest jego wyższa cena (ponad 4,2 tys. zł). Ale klienci obawiają się także skłonności do wyginania się większego iPhone'a. Ostatnio sprawa odbiła się szerokim echem w internecie.

Źródło zdjęć: © (fot. Tradewatch.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. Tradewatch.pl)

Jaki był udział w sprzedaży poszczególnych wariantów pamięci ? Nowy iPhone występuje w trzech wersjach: 16 GB, 64 GB oraz 128 GB. W przypadku iPhone 6 najczęściej wybierany był model z 16 GB, natomiast wersja Plus najpopularniejsza była z pamięcią 64 GB.

Z danych z serwisu TradeWatch wynika, że lider zestawienia sprzedał łącznie 265 nowych telefonów firmy Apple (wszystkie modele) na łączną kwotę ponad 420 tys. zł. Tym samym osiągnął prawie 5 proc. udział w sprzedaży nowych iPhone'ów. Sprzedawca na drugim miejscu uzyskał podobny obrót (ponad 400 tys. zł). Natomiast kolejni gracze wyraźnie odstają od liderów - sklep, który uplasował się na trzeciej pozycji, sprzedał telefony za ok 273 tys. zł.

Kiedy i jak kupujemy iPhone'y? Najwięcej telefonów Apple sprzedaje się w porze południowej (w godzinach 11-13), zwłaszcza we wtorki, środy i piątki. Zdecydowana większość sprzedawana jest poprzez oferty KupTeraz od sprzedawców z kontami firmowymi.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: iPhone 6 ma powolny start na Allegro

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.