Inteligentny robot zamiast kelnera

Inteligentny robot zamiast kelnera30.05.2016 13:15
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

MasterCard poinformował o wprowadzeniu pierwszej aplikacji handlowej z humanoidalnym robotem Pepper firmy SoftBank Robotics. Aplikacja będzie oparta na świadczonej przez MasterCard globalnej usłudze płatności cyfrowych MasterPass, która umożliwia szybkie dokonywanie płatności cyfrowych przy użyciu różnych urządzeń. Aplikacja zostanie pilotażowo wdrożona przy współpracy z firmą Yum! Brands jeszcze w tym roku, w wybranych restauracjach Pizza Hut w regionie Dalekiego Wschodu.

Mimo że nie dotyczy to jeszcze Polski i tak warto przyjrzeć się bliżej temu dość ciekawemu rozwiązaniu. Nowa aplikacja stanowi pierwszy krok w kierunku wprowadzenia „handlu konwersacyjnego” do obsługi sprzedawców i konsumentów. Rozbudowane funkcje robota pozwolą zapewnić zintegrowaną, bezproblemową i jednolitą obsługę klienta, włącznie z udzielaniem informacji (np. o kaloryczności posiłku) i dokonywaniem transakcji sprzedaży. Pizza Hut będzie testować Peppera w obszarze przyjmowania zamówień i zarządzania płatnościami. Uwolni to personel od części obowiązków i umożliwi zwrócenie większej uwagi na potrzeby klientów, lepszą obsługę oraz zwiększenie ich zadowolenia. Pepper przyjmuje zamówienia i zarządza płatnościami bardzo sprawnie, co pozwala na skrócenie czasu oczekiwania w przypadku transakcji sprzedaży z dostawą i na wynos, które stanowią obecnie ok. 80 proc. obrotów firmy.

- Klienci oczekują obecnie spersonalizowanej obsługi, dostosowanych ofert oraz prostych i bezproblemowych procesów zarówno w sklepie, jak i przy obsłudze online - powiedział Tobias Puehse, wiceprezes MasterCard Lab. Dodał też, że aplikacja ta ma na celu zapewnienie klientom bezproblemowej, spersonalizowanej obsługi podczas zakupu, która przewyższa jakością dzisiejsze automaty i kioski samoobsługowe.

Aby rozpocząć interakcję, klient po prostu zwraca się do Peppera słowami - tak jak do człowieka oraz naciska ikonę Pepper w aplikacji portfela cyfrowego (tym samym paruje swoje konto MasterPass) bądź skanuje kod QR na tablecie trzymanym przez robota. Po sparowaniu z usługą MasterPass, Pepper obsługuje posiadacza karty, przedstawiając mu spersonalizowane rekomendacje i oferty oraz dodatkowe informacje o produktach, a także pomagając mu w dokonaniu płatności za zakupione artykuły. Pepper jest w stanie zainicjować i sfinalizować transakcję, w tym uzyskać autoryzację płatności, łącząc się z usługą MasterPass poprzez WiFi. Cała transakcja realizowana jest w portfelu cyfrowym klienta.

- W ramach transformacji cyfrowej naszego przedsiębiorstwa rozważamy różne metody interakcji i komunikacji z klientem oraz przeprowadzania z nim transakcji —. powiedziała Karen Chan, dyrektor ds. cyfryzacji Pizza Hut Azja. Pepper umożliwia połączenie obsługi z programami lojalnościowymi, które przynoszą natychmiastowe korzyści.

Aplikacja Pepper została opracowana przez zespół MasterCard Labs w Singapurze, jeden z ośmiu ośrodków badawczo-rozwojowych MasterCard na świecie. Jest ona kolejnym elementem realizowanych przez MasterCard programów, które mają na celu umożliwienie dokonywania płatności za pomocą wszelkiego rodzaju inteligentnych gadżetów, urządzeń i galanterii elektronicznej —. od opasek fitness po lodówki, a obecnie również roboty. Integracja z Pepperem otwiera nowe możliwości w dziedzinie handlu detalicznego, takie jak spersonalizowane usługi zakupów połączone z usługami concierge, płatność bez przechodzenia przez kasę czy zakup towarów w sklepie ze zleceniem ich dostawy do domu. Podobne udogodnienia mogą być zapewnione również w innych miejscach, gdzie wymagana jest interakcja z klientem, takich jak hotele, banki, porty lotnicze czy inne placówki obsługujące klientów.

słk

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.