Inteligentne półki w Żabce zaproponują ci napój do kanapki

Inteligentne półki w Żabce zaproponują ci napój do kanapki14.09.2018 13:49
Źródło zdjęć: © WP.PL | Bolesław Breczko

Niebawem osiedlowa Żabka będzie wiedziała, że idziesz na zakupy, zanim jeszcze wejdziesz do sklepu. Inteligentna reklama pokaże ci produkty dostosowane do pogody i pory dnia, a półka połączona z ekranem podpowie, co kupić.

Żabka obchodzi właśnie 20-lecie istnienia. Od tego czasu przekształciła się z lokalnych sklepów w jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce. W dniu swoich urodzin firma nie skupia się jednak na historii, a patrzy w przyszłość.

Sklep jutra wg Żabki

Z tej okazji Żabka wraz z Microsoftem zaprezentowała wizję "sklepu jutra". Doświadczenie z Żabką przyszłości zaczyna się jeszcze przed wejściem do sklepu. Witryna sklepowa złożona z ekranów LED dopasowuje się do warunków pogodowych, pory dnia, a nawet do okolicznościowych imprez jak np. mecz piłki nożnej w okolicy. Dzięki temu wyświetlane reklamy mają większą szansę trafić do klienta. Zdecydowanie skuteczniejsze będzie przyciąganie klientów w deszczowy dzień promocją gorącej kawy niż zimnej coli.

Źródło zdjęć: © WP.PL
Źródło zdjęć: © WP.PL

Zewnętrzne reklamy będą dopasowywać się do pogody i pory dnia

Żabka. Inteligentne pólki

Ale cała "magia" czeka w środku sklepu. I będzie ona jeszcze intensywniejsza, jeśli klient zainstaluje aplikację Żabki. Telefon z taką aplikacją połączy się z beaconami (małe urządzenia rozmieszczone w sklepie, które łączą się ze smartfonem za pomocą bluetootha i rozpoznają, gdzie jego właściciel się znajduje) w sklepie, dzięki czemu na ekranach reklamowych zobaczymy produkty i promocje wybrane specjalnie dla nas. Zupełnie jak w sklepach internetowych, a może nawet jeszcze lepiej, bo za sugestiami zakupowymi stoi sztuczna inteligencja rozwijana przez polską firmę Synerise. Dzięki niej klienci zobaczą to, co faktycznie może ich zainteresować.

Źródło zdjęć: © WP.PL
Źródło zdjęć: © WP.PL

Ekrany reklamowe połączone z programem monitorującym, co się dzieje na półkach i wspieranym przez sztuczną inteligencję będą wyświetlać produkty i promocja dopasowane do oczekiwań klienta

Żabka. Kasy sekundowe

Żabka jutra to też zmiany w płatnościach. W sklepach staną "sekundowe kasy". To rozwiązanie dla osób, które chcą dosłownie wpaść do sklepu i złapać przekąskę. W kasach sekundowych można umieścić do 3 produktów (w tym momencie jest to ok. 30 różnych towarów, a będzie więcej) i zapłacić przez aplikację, bez angażowania kasjera.

Źródło zdjęć: © WP.PL
Źródło zdjęć: © WP.PL

W kasach sekundowych można umieścić do trzech produktów

Pierwsze takie sklepy mają pojawić się w Polsce w przyszłym roku. Rozwiązania będą wprowadzane stopniowo i na bieżąco testowane tak, aby zapewnić ich jak najlepsze działanie. Inteligentne sklepy mają także ułatwić ich obsługę przez właścicieli. Jednym z takich ułatwień ma być np. automatyczne przecenianie produktów jednodniowych, którym kończy się termin ważności.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.