Inteligentne AGD na miarę XXI wieku - "myślące" sprzęty LG

Inteligentne AGD na miarę XXI wieku - "myślące" sprzęty LG05.12.2012 16:02

Postęp technologiczny w kategorii sprzętu AGD jest nie mniejszy od tego, który obserwujemy na rynku telewizorów i komputerów. Inteligentne pralki i lodówki, które mają dostęp do internetu, czy też potrafią się same zdiagnozować, dziś już nikogo nie dziwią. Oprócz zaawansowanej elektroniki, to także innowacje konstrukcyjne, które sprawiają, że 10 lat gwarancji na urządzenia AGD nie jest niczym dziwnym. Podczas naszej wizyty w Korei mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska najnowszym produktom LG, dzięki którym firma ma zamiar podbić rynek - także polski.

Innym przejawem inteligentnych rozwiązań stosowanych w urządzeniach LG jest technologia Smart Access. Umożliwia ona zdalne zarządzanie domowym AGD, kontrolowanie parametrów jego pracy i zdalną zmianę ustawień. Będąc poza domem możemy sprawdzić ile czasu pozostało do końca prania, włączyć cykl dodatkowego płukania, czy zmienić wybrany cykl prania. W piekarniku możliwe jest natomiast zdalne regulowanie czasu pieczenia i temperatury pracy. Co więcej, funkcja ta umożliwia wgranie do pralki nowych programów prania, a do piekarnika nowych programów pieczenia.

Zakupy robią się same

Najnowsze, zaawansowane lodówki LG wyposażone są w system Smart Manager, który można przyrównać do kompleksowego systemu zarządzania przechowywaniem żywności w domu. Używając dotykowego panelu sterującego lodówki lub korzystając ze specjalnej aplikacji na smartfony, możemy zdalnie sprawdzić zawartość lodówki czy terminy przydatności do spożycia poszczególnych artykułów. Lodówka jest w stanie sama pilnować terminów przydatności do spożycia produktów łatwopsujących się i powiadomić nas o tym komunikatem na swoim ekranie, a także zdalnie na smartfonie.

Nowe lodówki LG umożliwiają także robienie zakupów bezpośrednio za pomocą panelu sterowania lodówki, choć funkcja ta dostępna jest obecnie tylko w Korei. Podczas rozmów Wirtualnej Polski z przedstawicielami LG zwróciliśmy uwagę, że obecny system, nawet jeśli zostanie wprowadzony do Europy i Polski, to może nie zostać zbyt ciepło przyjęty. Komu bowiem będzie się chciało ręcznie wpisywać produkt po produkcie do menu lodówki, podawać jego datę ważności i objętość? Obawiamy się, że nikomu. Lodówki LG nie są wyposażone w czytniki kodów kreskowych, które mogłyby ułatwić wprowadzanie produktów, a w sklepach brak jest jakichkolwiek produktów wyposażonych w inteligentne, radiowe etykiety RFID. Dziennikarze z Polski sugerowali koreańskiemu producentowi, aby przemyślał swoją koncepcję i zamiast obecnego rozwiązania, skupił się, niczym Apple, na dostarczeniu kompletnej, pełnej, a przede wszystkim bezobsługowej usługi zdalnych zakupów.

Smart Grid – oszczędności na prądzie

Na świecie przybywa coraz więcej inteligentnych sieci energetycznych, które są w stanie informować urządzenia elektroniczne o udostępnionej taryfie, okresach w których prąd jest tańszy etc. Także w Polsce najwięksi operatorzy energetyczni przygotowują się do wdrażania takich rozwiązań. Nowe pralki, lodówki i piekarniki LG są tak zaprojektowane, aby korzystając z informacji płynących od naszego dostawcy prądu, maksymalnie ograniczać zużycie prądu. Jak to działa? Pralka może pracować w taki sposób, aby samodzielnie uruchamiać się w porach, kiedy energia elektryczna jest najtańsza. Lodówka natomiast automatycznie dostosowuje ustawienia temperatury wnętrza i poszczególnych funkcji, aby maksymalnie wykorzystywać te pory doby, w których operator dostarcza najtańszą energię elektryczną. Lodówki LG, rozpoznając porę dnia, są w stanie także inteligentnie oszczędzać prąd w sytuacjach, kiedy przewiduje się, że drzwi nie będą otwierane. Przykładowo –. w nocy lodówka działa tylko przez 4h, a w pozostałym czasie pozostaje
w trybie czuwania.

J.B., Wirtualna Polska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.