Instagram jak Messenger. W aplikacji pojawiło się zielone kółeczko

Instagram jak Messenger. W aplikacji pojawiło się zielone kółeczko20.07.2018 14:38
Źródło zdjęć: © Fotoblogia.pl

Instagram coraz bardziej chce być postrzegany również jako komunikator. I dlatego Facebook dodał nową opcję, która powinna pomóc prowadzić konwersacje ze znajomymi.

Nowością w aplikacji Instagram jest zielone kółeczko, które pojawia się u osób dostępnych na czacie. Całość działa dokładnie tak samo, jak na przykład w Messengerze - ma w prosty i czytelny sposób pokazywać, z którymi znajomymi możemy w danej chwili porozmawiać.

Instagram jak Messenger

Podobnie jak w Messengerze, tak i w Instagramie widzimy, kiedy użytkownik był po raz ostatni dostępny.

Źródło zdjęć: © Instagram
Źródło zdjęć: © Instagram

Co ważne, Instagram pozwala zachować pewną prywatność. W ustawieniach możemy wyłączyć opcję pokazywania naszego statusu. To ważna wiadomość dla osób, które nie chcą zdradzać, że są dostępne. Casami się to przydaje, wszak bywają sytuacje, gdy wolimy, by nie zawracano nam głowy.

Instagram stawia na rozmowy

Dodanie zielonego kółeczka nie jest może rewolucyjną nowością, która odmieni Instagrama. Dobrze jednak pokazuje, jak bardzo serwis się zmienia i w którym kierunku zmierza.

- Kiedy przypominam sobie Instagrama z początków jego istnienia, nie równa się on absolutnie z tym, co dzieje się tam teraz. Ewoluował w platformę społecznościową na takim samym poziomie, na jakim jest Facebook. Właśnie przebił miliard użytkowników. I wcale mnie to nie dziwi, bo Zuckerberg doskonale wie, co robi - komentował ostatnie zmiany w rozmowie z WP Tech Łukasz Głombicki z agencji Whisky Media.

Instagram jako komunikator rozszerza swoje funkcje. Niedawno wprowadzono grupowe wideorozmowy. Jednocześnie może połączyć się czterech użytkowników. Ciekawą opcją jest możliwość przeglądania Instagrama podczas rozmowy. Okienko z twarzami rozmówców się minimalizuje, pozwalając dalej korzystać z serwisu. Zapewne Instagram liczy, że użytkownicy będą na odległość rozmawiać o fotkach.

IGTV - nowa aplikacja Instagrama do oglądania filmów

Na tym nowości się nie kończą. Niedawno Instagram ruszył z nową aplikacją – IGTV. Użytkownicy mogą oglądać w niej nawet godzinne, pionowe filmy. Eksperci rynku oceniają, że IGTV może stać się poważną konkurencją dla YouTube'a. Chociaż Bolesław Breczko z WP Tech mocno w to wątpi, oceniając nowość bardzo krytycznie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.