Instagram i Twitter z nowym algorytmem wyświetlania treści

Instagram i Twitter z nowym algorytmem wyświetlania treści18.03.2016 13:03
Źródło zdjęć: © pixbay / YashilG

Jeśli korzystacie z Instagrama czy Twiterra, to szykuje się spora zmiana. W obu serwisach został wprowadzony algorytm, który zmieni sposób wyświetlania treści na naszym profilu.

Według badań przeprowadzonych przez Instagram, przeciętny użytkownik nie dociera do 7. proc. zdjęć, które pojawiają się na jego stronie głównej. W końcu aplikację uruchamiamy raz, może dwa razy dziennie - przeglądamy kilkanaście zdjęć i wracamy z powrotem do swoich obowiązków. Dlatego też nie jesteśmy w stanie nadrobić zaległości z kilku godzin, więc w gruncie rzeczy sporo nas omija. W związku z powyższym Instagram ma zamiar zrezygnować z chronologicznego ułożenia zdjęć i w pierwszej kolejności pokazywać będzie te fotki, które mają najwięcej "serduszek", a także w oparciu o analizę wymiany lajków pomiędzy użytkownikami.
Z oficjalnego komunikatu Instagrama możemy się dowiedzieć, że już trwają prace nad nowym algorytmem. Tuż po wprowadzeniu nowego układu będziemy mogli oglądać zdjęcia wszystkich tych osób, które obserwujemy, ale w innej kolejności.

Serwis TechCrunch najlepiej zobrazował nadchodzące zmiany na Instagramie - Kiedy nie zaglądałeś na Instagrama całą noc, a twój znajomy, którego wpisy zazwyczaj lajkujesz, opublikował nowe zdjęcia, po przebudzeniu, dzięki nowemu algorytmowi, prawdopodobnie zobaczysz je jako pierwsze na swojej tablicy.

Trzeba przyznać, że przed Instagramem stoi teraz trudne zadanie. Będzie musiał udowodnić, że taki sposób wyświetlania zdjęć jest lepszy niż dotychczasowy.

Za i przeciw dla nowego algorytmu

W nowym algorytmie możemy dostrzec kilka korzyści. Będzie on szczególnie przydatny tym użytkownikom, którzy z aplikacji nie korzystają regularnie, bowiem nowy system obliczeń zadba o to, aby pokazać najważniejsze zdjęcia. Ponadto, nowy algorytm przyda się tym użytkownikom, którzy obserwują bardzo dużo osób, dzięki czemu nie będą musieli się martwić, że nie zobaczą ciekawych zdjęć.

Wprowadzenie takiej zamiany ma jednak swoje wady. Zacznijmy zatem od najważniejszej. Instagram przestanie pełnić rolę medium real- time. Poza tym, na użytkownikach będzie ciążyć presja, aby zdobyć jak najlepsze ujęcie i zebrać jak najwięcej serduszek, a przez to utrzymać się na górze. Ponadto, pojawia się kolejne pytanie - co z osobami, które dopiero zaczynają swoją przygodę z Instagramem i nie mają za wielu lajków? Niestety, jak na razie wprowadzenie nowego algorytmu do aplikacji nie napawa optymizmem. W końcu, dla wielu osób, największą siłą Instagrama było to, że nie jest Facebookiem.

Źródło zdjęć: © (fot. flickr / William Hook / CC BY-SA 2.0)
Źródło zdjęć: © (fot. flickr / William Hook / CC BY-SA 2.0)

Oczywiście Instagram to nie jedyny serwis, w którym został wprowadzony algorytm. Pierwszy był Facebook, a od miesiąca dostępny jest również na Twitterze. Twitter zapowiadając swoje zmiany wielokrotnie podkreślał, że będą one wprowadzane stopniowo. Jednak od niedawna portal zdecydował się na globalne zastosowanie nowego rozwiązania. Dzięki takiej zmianie wszyscy użytkownicy Twittera, również w Polsce, będą mogli na szczycie listy zobaczyć wytypowane przez mechanizm treści. Natomiast jeśli chodzi o pozostałe wpisy, to będziemy mogli je znaleźć po przewinięciu okna w dół.

Jak na razie wprowadzony na Twitterze nowy algorytm wyszukiwania treści będzie opcją domyślną w serwisie, którą możemy jednak wyłączyć. Aby powrócić do chronologicznego sposobu wyświetlania treści należy wejść w ustawienia konta. W kolejnym kroku wchodzimy w sekcję "zawartość", następnie "oś czasu", a na koniec odnajdujemy zaznaczoną opcję "Najciekawsze Tweety wyświetlaj na górze osi czasu", odznaczamy ją i zapisujemy zamiany. Dzięki temu treści będą wyświetlane w porządku chronologicznym.

_ Źródło: techcrunch / blog.instagram / wirtualnemedia _

ag

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.