IllumiRoom - zacieranie granicy między grą a rzeczywistością

IllumiRoom - zacieranie granicy między grą a rzeczywistością30.04.2013 10:30
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Można mówić wiele rzeczy o Microsofcie, ale jedno trzeb im przyznać – pieniądze wydawane przez nich w ramach Microsoft Research potrafią zaprocentować. Co prawda często ich wynalazki nie nadają się za bardzo do praktycznego zastosowania, ale czasem zdarza im się wymyślić coś takiego, że człowiek zastanawia się dlaczego właściwie wcześniej sam na to nie wpadł. Nie inaczej jest w przypadku IllumiRoom – systemu, który trudno opisać. Zobaczcie zatem sami.

Pierwsza publiczna prezentacja IllumiRoom miała miejsce na tegorocznych targach CES. Microsoft zaprezentował wtedy pierwsze zajawki systemu, który rozszerza obraz z telewizora i zamienia cały pokój w element gry wideo. Firma obiecała w styczniu, że na paryskim CHI 2013. które trwa właśnie teraz, zaprezentuje więcej szczegółów technicznych dotyczących IllumiRoom. Jak zapowiedziała, tak zrobiła, dzięki czemu możemy dowiedzieć się czegoś więcej na temat systemu, który może w znaczący sposób zmienić odbiór gier w przyszłości.

Aktualny prototyp wykorzystuje Kinecta oraz projektor, który wyświetla obraz na ścianach otaczających telewizor. Dzięki Kinectowi oprogramowanie wykrywa kształt pokoju i dostosowuje do niego obraz wyświetlany przez projektor. Ale po co komu projektor, jeśli gra już jest wyświetlana na ekranie telewizora?

Projektor się przyda, ponieważ Microsoft planuje wykorzystywać go do wprowadzenia dodatkowych elementów graficznych do rozgrywki. Przykład? Proszę bardzo –. wszystkie wystrzały z broni laserowej mogą kontynuować swój tor lotu przez pokój jeśli miną naszą postać w strzelance. Dzięki projektorowi pokój może drżeć przy każdym wystrzale. Albo może w nim zacząć padać śnieg. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by wyostrzyć elementy otoczenia wirtualnej postaci, które nie mieszczą się na ekranie. IllumiRoom może także nasycić nasz pokój dodatkowymi barwami lub sprawić, że stanie się czarno biały. Możliwości wykorzystania dodatkowej przestrzeni ograniczone są tylko wyobraźnią.

System jak na razie działa w ten sposób, że projektor LED i Kinect działają na zmianę, co drugą klatkę, dzięki czemu wyświetlany przez projektor obraz może dopasowywać się do zmian w otoczeniu. Jednak w opublikowanym dzisiaj artykule, zespół Microsoft Research rozważa również inne sposoby interakcji pomiędzy IllumiRoom a grą. W idealnym świecie obraz wyświetlany przez IllumiRoom powinien być renderowany przez samą grę komputerową, ale prototyp działa wystarczająco dobrze, by użytkownik miał wrażenie, że cała ściana zamieniła się nagle w ogromny ekran.

Czy IllumiRoom trafi do Xboksa 720. Wydaje się być to logicznym krokiem. Miejmy nadzieję, że podczas planowanej prezentacji nowej konsoli, która ma podobno odbyć się 21 maja, dowiemy się też czegoś więcej na jego temat.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.