IKO - polska rewolucja w płatnościach telefonem

IKO - polska rewolucja w płatnościach telefonem26.04.2013 12:55
Artykuł sponsorowany

Płatności zbliżeniowe w nadzwyczaj krótkim czasie stały się prawdziwym hitem, również w Polsce. Są wygodne i pozwalają szybko realizować transakcje, nawet bez wyciągania karty z portfela. Ale w dzisiejszych czasach, kiedy każdy za czymś goni, a internet dostępny jest praktycznie wszędzie, oczekujemy czegoś więcej. Podobnie jak karty zbliżeniowe, przebojem do naszej codzienności mają szansę wejść płatności telefonem.

Telefony komórkowe stały się nieodłączną częścią naszego życia. Przekonać się o tym można zadając sobie jedno pytanie. Czy w dzisiejszych czasach wyobrażacie sobie życie bez komórki? Z pewnością w znakomitej większości przypadków odpowiedź będzie negatywna. Posiadanie przy sobie telefonu weszło nam już w nawyk. Komórka jest nam potrzebna tak bardzo, że wychodząc z domu wolelibyśmy zapomnieć drugiego śniadania, które przecież możemy sobie kupić. Ale co w sytuacji, kiedy zapomnimy także portfela? Przecież trzeba zapłacić za to śniadanie, kawę, paliwo na stacji czy zakupy. Tu telefon może okazać się wybawieniem, dzięki któremu zapłacimy szybciej i wygodniej niż gotówką czy kartą.

Kiedy 4. lat temu Motorola wprowadziła na rynek pierwszy przenośny telefon komórkowy, chyba nikomu nie śniło się jak bardzo na przestrzeni kolejnych dziesięcioleci zmieni się to urządzenie. Dzisiejsze komórki niczym nie przypominają już prymitywnych "cegieł" sprzed lat, a jedynymi aplikacjami, jakie można na nich uruchomić nie są proste gry typu wąż. Dziś, kiedy funkcje dzwonienia i SMS-owania zeszły na dalszy plan, królują smartfony i aplikacje. Znakomita większość telefonów, jakie obecnie są sprzedawane, to urządzenia pozwalające instalować rozmaite aplikacje, które ułatwiają codzienne życie i pozwalają zmienić telefon komórkowy w prawdziwy szwajcarski scyzoryk. Przykładem mogą być aplikacje zapewniające dostęp do bankowości mobilnej.

Bankowość mobilna w twojej komórce

Bankowość mobilna ewoluowała wraz z postępem w dziedzinie telefonów komórkowych i mobilnego internetu. Początkowo były to tylko proste serwisy WAP, później lekkie, mobilne strony WWW, a następnie aplikacje. Ale wygląda na to, że za sprawą nowej usługi IKO, zanosi się na prawdziwą rewolucję. IKO to aplikacja PKO Banku Polskiego, która w sprytny sposób łączy funkcję bankowości mobilnej i mobilnych płatności. Tego typu połączenie jest proste, szybkie i bardzo elastyczne. Dzięki IKO możemy w wygodny sposób płacić telefonem komórkowym. Nie potrzebujemy do tego mieć przy sobie żadnych plastikowych kart płatniczych czy gotówki. Wszystkie operacje można dokonywać za pomocą zwykłego telefonu komórkowego.

Wcale nie potrzebujesz drogiego telefonu i nowej karty SIM

Do tej pory korzystanie z wygodnych i bardzo modnych płatności telefonem wymagało posiadania drogiego smartfona z obsługą technologii NFC. Wiązało się również z koniecznością wymiany u operatora karty SIM na taką, która umożliwia korzystanie z tej funkcji. Trzeba przyznać, że to dosyć karkołomne rozwiązanie, które raczej nie ma szansy powodzenia na masową skalę. Twórcy usługi IKO zaproponowali zupełnie nowe podejście w dziedzinie płatności mobilnych, które wyróżnia się wygodą i dostępnością.

Wygodne płatności telefonem i nie tylko

Aby móc korzystać z płatności telefonem, wystarczy komórka z dostępem do internetu oraz aplikacja IKO, którą można zainstalować na większości telefonów komórkowych. IKO zostało przygotowane na telefony Android, iPhone, BlackBerry, Nokie z Symbianem oraz wszystkie komórki, które pozwalają korzystać z aplikacji Java. Aplikację IKO można pobrać z App Store, Google Play lub bezpośrednio ze strony PKO Banku Polskiego. Wystarczy ją zainstalować oraz aktywować w serwisie bankowości internetowej iPKO i od razu można zacząć płacić telefonem.

Ale IKO to nie tylko płatności mobilne w sklepach. Daje ona również możliwość dokonywania wypłat z bankomatów - bez posiadania karty, dokonywania przelewów na numer telefonu - bez konieczności podawania numeru rachunku odbiorcy, a także dokonywanie szybkich płatności w internecie.

Jak działają płatności telefonem z aplikacją IKO?

Płatności mobilne z wykorzystaniem IKO zostały oparte o krótkie kody. Sama aplikacja posiada prosty i intuicyjny interfejs użytkownika, więc nikomu nie sprawi problemów jej obsługa. Dzięki temu z płatności telefonem może korzystać każdy, bez względu na wiek. Niepotrzebna jest przy tym żadna specjalistyczna wiedza.

Po uruchomieniu aplikacji wystarczy podać PIN, zupełnie tak, jak dzieje się to po włożeniu karty do bankomatu. Aplikacja automatycznie wygeneruje kod niezbędny do dokonania transakcji - np. płatności lub wypłaty gotówki z bankomatu. W przypadku kiedy chcemy szybko zapłacić za zakupy, kod z telefonu wystarczy wpisać w terminalu, z którego do tej pory korzystaliśmy przy płatnościach kartą. Tak samo jak do tej pory, otrzymamy potwierdzenie przeprowadzonej transakcji.

Z kolei w przypadku wypłaty pieniędzy z bankomatu, wystarczy wybrać opcję "wypłata IKO" i wprowadzić w bankomacie kod z telefonu. W ten sposób można szybko podjąć gotówkę bez karty z bankomatów PKO Banku Polskiego.

Obecnie transakcji za pomocą IKO można dokonywać telefonem komórkowym w prawie 3. tysiącach terminali płatniczych, w prawie 3 tysiącach bankomatów PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych. Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można dokonywać transakcji z IKO - najłatwiej odnaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji.

IKO to nie tylko możliwość dokonywania szybkich i łatwych płatności mobilnych oraz wypłat z bankomatów. Aplikacja daje również dostęp do bankowości mobilnej. Pozwala szybko sprawdzić saldo na rachunku i historię operacji, a także wykonywać przelewy na rachunek odbiorcy.

Nowa usługa IKO ma szansę stać się prawdziwym hitem. System został już udostępniony klientom banku PKO BP, a w przyszłości będą mogli z niego skorzystać również użytkownicy posiadający konto w innych bankach, na zasadzie wirtualnej portmonetki.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.