IFA2015: Samsung Gear S2 - pierwsze wrażenia

IFA2015: Samsung Gear S2 - pierwsze wrażenia04.09.2015 12:56
Źródło zdjęć: © WP

Samsung Gear S2 to najnowszy przedstawiciel elektroniki ubieralnej dostępny w ofercie Samsunga. Ciekawy i innowacyjny interfejs Circular UX z dodatkowym sterowaniem poprzez obracany pierścień koperty może być strzałem w dziesiątkę.

Pierwsze włączenie menu zegarka nasuwa skojarzenia z Apple Watch. Okrągłe, kolorowe i niewielkie ikony aplikacji. Na szczęście na tym podobieństwa się kończą, ponieważ filozofia obsługi smartwatcha Samsunga jest całkowicie inna.

To, co już na samym początku należy wyraźnie podkreślić to fakt, że najnowszy Samsung Gear S2 wreszcie będzie współpracował z dowolnym telefonem wyposażonym w system Android. Aby skorzystać z zegarka, nie trzeba już będzie posiadać smartfona z tym samym logo. Jedyny warunek to Android w wersji 4.4 lub nowszej, a także 1,5 GB RAM.

Wygląd i budowa

Mimo że w porównaniu np. z LG G Watch R ekran Gear S jest niemal identyczny, to produkt Samsunga wygląda na znacznie mniejszy. Jest to zasługa subtelnej, metalowej obudowy, która nie rzuca się w oczy. Jest ona na tyle ciekawie zaprojektowana, że świetnie wygląda zarówno ze sportowymi jak i eleganckimi, skórzanymi paskami. Samsung zrezygnował z własnego mocowania, dzięki czemu możemy do zegarka dołączy niemal dowolny pasek i bransoletę dostępną u zegarmistrzów.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Spodnia cześć wykonana jest z plastiku, w którym umieszczono optyczny sensor do pomiaru tętna. Wszystko jest wykonane bardzo solidnie, z dobrych jakościowo materiałów. Smartwatch jest lekki – wyraźnie lżejszy od poprzedniego modelu i od LG G Watch R. Ekran wykonany w technologii SuperAMOLED pokryty jest odpornym na zarysowania szkłem Gorilla Glass 3. Jest on bardzo wyraźny, kontrastowy i dobrze odwzorowuje kolory. Nie mieliśmy też problemu z odczytywaniem informacji w mocnym świetlne reflektorów. Przydatnym udogodnieniem jest możliwość zmiany wielkości czcionki ekranowej.

Innowacyjny sposób sterowania

Inżynierowie Samsunga zaprojektowali wyjątkowo wygodny i praktyczny sposób obsługi smartwatcha. Możemy sterować nim dwojako: w klasyczny sposób, poprzez ekran dotykowy, ale także w zupełnie nowy i wyjątkowo praktyczny sposób – poprzez obracanie pierścienia zamontowanego wokół ekranu. Dzięki temu obsługa staje się znacznie szybsza, a my nie zasłaniamy palcami ekranu. Przy tak niewielkich wyświetlaczach, jakie montuje się w smartwatchach, zmiana na plus jest kolosalna.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Wystarczyło zaledwie kilka chwil, aby sprawnie nauczyć się posługiwania wszystkimi funkcjami, a tych jest całkiem sporo. Dzięki łączności 3G zegarek może stanowić w pełni autonomiczne urządzenie. Zastosowano w nim rozwiązanie e-SIM, dzięki któremu nie ma potrzeby umieszczania wewnątrz obudowy karty SIM. Wymaga ono jednak ścisłej współpracy z operatorami i miejmy nadzieję, że usługa ta szybko pojawi się na naszym rynku.

Obok łączności 3G dostępne jest Wi-Fi, NFC oraz Bluetooth. Dzięki temu ostatniemu, Samsug Gear S2 połączony z zestawem słuchawkowym może pełnić rolę telefonu.

Jak na przedstawiciela elektroniki ubieralnej przystało, tak i najnowszy produkt Koreańczyków ma rozbudowane funkcje fitness. Standardowo mierzy przebyty dystans, spalone kalorie czy puls. Dane mogą zostać wzbogacone np. o liczbę wypitych filiżanek kawy, czy szklanek wody. Dzięki temu zegarek dostarcza bardziej szczegółowych danych. Bardzo przydatną funkcją będzie również mocno promowany przez Samsunga system płatności zbliżeniowych Samsung Pay. Jeśli wprowadzimy wymagane dane naszej karty do zegarka, to możemy go używać jako środka płatniczego we wszystkich terminalach płatniczych, także tych, które nie obsługują PayPassa. Koreańczycy bardzo mocno promują swoją usługę, a Polska posiada jeden z najnowocześniejszych systemów bankowych na świecie, co dobrze rokuje na szybkie wprowadzenie jej na naszym podwórku.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Wbudowane aplikacje pozwalają na prowadzenie komunikacji SMS, wykonywanie połączeń, robienie notatek, dostęp do kalendarza, prognozy pogody, głosowego asystenta S-Voice i wielu innych. Oczywiście zegarek wyświetli także wszystkie istotne powiadomienia płynące z naszego telefonu.

Należy przyznać, że Samsung ze swoim produktem może sporo namieszać na rynku. Za cenę około 1200 zł (wersja Classic, sport około 1000 zł) dostajemy zawansowane urządzenie ze świetnym interfejsem, rewelacyjnym i innowacyjnym sposobem sterowania oraz ogromnymi możliwościami. Obok Blu-Raya HD to jedna z najważniejszych i najciekawszych premier tegorocznych targów IFA.

_ Jarosław Babraj _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.